În perioada aprilie – iunie 2014 au fost vândute 295,2 milioane de smartphone-uri în toată lumea, cu 27% mai multe comparativ cu cel de-al doilea trimestru al anului trecut. Dintre acestea, 249,6 milioane rulează sistemul de operare Android.
iOS, platforma mobilă dezvoltată de Apple, s-a situat pe poziția a doua în perioada analizată, cu o cotă de piață de 11,9% (35,2 milioane de dispozitive vândute), față de 13,4% în perioada similară din 2013.
Locul trei a fost ocupat de sistemul de operare Windows Phone dezvoltat de Microsoft, cu o cotă de piață de 2,7% (8 milioane de smartphone-uri livrate în cel de-al doilea trimestru), față de 3,8% în perioada aprilie – iunie 2013.
BlackBerry OS a avut, în perioada aprilie – iunie 2014, o cotă de piață de doar 0,6% (1,9 milioane de smartphone-uri vândute), în scădere de la 2,4%.
Compania Google, investigată de CE
De cele mai multe ori, o dată cu succesul vin și problemele. Poziția dominantă a Android pe piața sistemelor de operare mobile a atras atenția Comisiei Europene, care se pregătește să lanseze o anchetă pentru a vedea dacă Google se folosește sau nu de poziția monopolistă pentru a impune și alte servicii, precum Search, Maps sau Google Play.
Potrivit agenției Reuters, CE le-a cerut partenerilor Google să spună dacă sunt sau nu obligați, pentru a putea folosi Android, să nu instaleze pe dispozitivele mobile aplicații care concurează cu cele dezvoltate de Google. Companiilor incluse în anchetă li s-a cerut să ofere e-mailuri și alte date din ultimii 7 ani, pentru a fi studiate.
Samsung pierde cotă de piață
Strategy Analytics a oferit și clasamentul celor mai mari producători de smartphone-uri din lume în cel de-al doilea trimestru al acestui an. Liderul Samsung pierde teren, pe măsură ce companiile chineze, care oferă dispozitive mai ieftine, câștigă cotă de piață.
Samsung a avut, în perioada aprilie – iunie 2014, o cotă de piață de 25,2%, față de 32,6% în perioada similară din 2013. Poziția a doua în topul producătorilor de smartphone-uri a fost ocupată de Apple (11,9%). Pe locurile trei și patru s-au situat Huawei (6,8%) și Lenovo (5,4%).
Supriza o reprezintă intrarea în top cinci a producătorului chinez Xiaomi (5,1%).