Cei 100.000 de angajați ai Daimler pot alege ca toate e-mailurile trimise pe adresele lor de serviciu să fie șterse automat, fără ca acestea să mai ajungă în căsuța de e-mail.
Directorul Departamentului de Resurse Umane al companiei, Wilfried Porth, a explicat că angajații nu ar trebui să citească e-mailuri legate de serviciu atunci cînd sunt în vacanță, ci să folosească timpul pentru a se relaxa.
„Având această opțiune de a nu primi mesaje atât timp cât sunt în concediu, angajații nu se întorc la serviciu cu o listă lungă de e-mailuri necitite, ceea ce reprezintă o ușurare emoțională pentru ei”, a adăugat el.
De cealaltă parte, expeditorul primește un mesaj prin care este înștiințat că e-mailul său nu a ajuns la destinație, precum și o listă cu alte persoane disponibile cărora li se poate adresa.
Decizia companiei Daimler nu este unică în Germania. De exemplu, în 2011, Volkswagen a decis ca unii dintre anagajații săi să nu mai primească e-mailuri pe telefoanele de serviciu atunci când nu sunt în timpul programului de lucru.