Compania din această mică țară din Asia de Sud-Est, care, înainte de începutul acestui an, beneficia de o bună reputație în privința siguranței, s-a aflat în pragul unei crize după o dublă tragedie: un avion cu 239 de persoane la bord a dispărut misterios între Kuala Lumpur și Beijing la 8 martie (zborul MH370), iar un alt aparat, cu 298 de persoane la bord, a fost doborât de o rachetă la 17 iulie (zborul MH17) deasupra Ucrainei, într-o zonă controlată de separatiștii proruși.
Malaysia Airlines a precizat că 186 dintre angajații din rândul personalului navigant au părăsit compania în primele șapte luni ale anului, numeroși dintre cei care au demisionat făcând referire la presiuni ale familiei în urma celor două catastrofe aviatice.
„După incidentul MH17, demisiile în rândul personalului navigant au atins vârful, dar acum s-au diminuat și au ajuns la niveluri obișnuite”, a anunțat compania, într-un comunicat.
„Numeroși dintre cei care au demisionat au menționat presiuni din partea familiei pentru motivarea demisiei, provocate de tragediile zborurilor MH17 și MH370”, a adăugat Malaysia Airlines.
Abdul Malek Ariff, secretarul general al sindicatului personalului navigant, a declarat luni pentru cotidianul Edge Financial Daily că însoțitoarelor de bord „le este acum teamă de zbor”.
Deficitul în rândul personalului navigant îi obligă astfel pe însoțitorii de zbor să lucreze până la 12 ore pe zi, a adăugat liderul acestui sindicat reprezentând 8.000 de salariați ai companiei, cu 19.500 de angajați.
Malaysia Airlines a precizat că le oferă consiliere psihologică anagajaților companiei.