Prima pagină » Economic » Cum ar trebui să arate un CV bine făcut și care sunt cele mai frecvente greșeli ale candidaților

Cum ar trebui să arate un CV bine făcut și care sunt cele mai frecvente greșeli ale candidaților

Cum ar trebui să arate un CV bine făcut și care sunt cele mai frecvente greșeli ale candidaților
Una dintre cele mai mari greșeli pe care le fac candidații cu experiență atunci când ies pe piață în căutarea unui alt loc de muncă este faptul că nu știu să-și cuantifice și să explice în CV impactul pe care l-au avut în companie, rezul­ta­tele concrete fiind unele dintre cele mai rele­vante secțiuni la care se uită un anga­­jator.

„Am adesea discuții cu persoane la nivel senior sau middle management care au petrecut 10-15 ani într-o com­pa­nie, nu au ieșit niciodată în piață, nu au lucrat la CV și nu reușesc să se privească din exterior și să înțeleagă ce impact au avut, să-și cuantifice rezul­ta­tele, totul li se pare normal. Trebuie să poți să ex­plici cuiva care nu face parte din in­dus­tria ta, să-i traduci practic realizările tale și să-l faci să înțeleagă cum ai putea să con­tribui în compania care a scos la con­curs postul pentru care candidezi”, a spus pentru ZF Cătălina Bilan, career service lead în cadrul firmei Career Advisor.

De asemenea, ea a mai sugerat ca toate informațiile care recomandă un can­didat pentru un job să fie concen­trate în prima jumătate a CV-ului.

„Prima jumătate de pagină din CV e cea mai importantă, e centrul vizual. Aici vorbim de ariile de expertiză, acele abilități acumulate în timp și care sunt relevante pentru jobul vizat. Ariile de expertiză trebuie descrise explicând proiectele în care a avut impact și rezul­tatele concrete pe care le-a obținut”, a explicat specialistul în HR.

În cazul studenților fără experiență într-o companie, Bilan spune că sunt importante trecerea stagiilor de practică și a proiectelor academice sau extra­curricu­lare, ca dovadă a iniția­tivei, lucru apreciat de angajatori.

„Zona de experiență profesională trebuie prezentată în ordine invers cro­no­logică. Aici se face un scurt rezumat al responsabilităților postului, nu în­șiruim toate responsabilitățile din job des­crip­tion, alegem 3- 4 cele mai rele­vante după care continuăm cu rezul­ta­tele concrete pe care le-am obținut în proiecte”, a mai spus reprezentantul Career Advisor.

Citește mai multe pe Ziarul Financiar

Citește și