„Venim cu un model de centru comercial testat cu succes în alte capitale europene, ca Praga sau Paris. Ne adresăm în special locuitorilor din apropierea pieței Obor și suntem în același timp cel mai apropiat mall de centrul orașului. Deschiderea este programată pentru 2016, iar într-un scenariu optimist, înainte de Paștele din 2016”, a declarat miercuri Andrei Pogonaru, fiul omului de afaceri și administrator Prodplast Imobiliare.
Centrul comercial va avea 25.000 metri pătrați de suprafață închiriabilă, din care 10.000 metri pătrați au fost deja închiriați de Carrefour, iar Pogonaru spune că a semnat contracte și pentru jumătate din restul spațiului disponibil. Proiectul imobiliar va avea 100 de stații de retail, restaurante, 15.000 metri pătrați de spații verzi, cu parcuri, locuri de joacă pentru copii, terenuri de sport și terase, și 1.200 locuri de parcare.
Proiectul este structurat pe două niveluri, iar zona de restaurante va fi amplasată la intrarea principală, iar CBRE România este agentul exclusiv de închiriere a centrului comercial.
„Investiția este de 60 milioane de euro, iar în prima fază va fi finanțată din sursele proprii ale acționarilor existenți. Ulterior, vom apela și la o parte de finanțare din alte surse. A existat o competiție din partea băncilor pentru finanțare și suntem în discuții avansate în acest sens”, a spus Pogonaru într-o conferință de presă organizată cu ocazia începerii lucrărilor la proiectul imobiliar.
Pentru finanțarea proiectului, acționarii Prodplast Imobiliare au aprobat în august lansarea unei emisiuni de obligațiuni de până la 10 milioane euro, majorarea capitalului și accesarea unui credit de 35 milioane euro.
Centrul comercial urmează să fie dezÂvoltat în zona Pieței Obor, pe fostul amplasament al fabricii de mase plastice Prodplast, care a fost relocată.
„Zilnic 20.000 de persoane vin în zonă pentru cumpărături, de aceea aceasta este o arie cu potențial. Avem 166.000 de familii și 430.000 de persoane care pot ajunge aici în mai puțin de 10 minute. Estimăm că jumătate din vizitatorii mallului vor ajunge fără mașină având în vedere disponibilitatea transportului în comun. (…) Credem că centrul va atrage 8 milioane de persoane anual și va genera venituri din chirii de 6-7 milioane de euro pe an pe baza contractelor semnate și previziunilor financiare”, a precizat Pogonaru.
El a adăugat că în funcție de succesul proiectului, acesta ar putea fi extins cu un cinematograf, spații de retail și de parcare.
Contractorul general al proiectului nu a fost încă desemnat, pentru următoarele 60 de zile fiind programate lucrările de pregătire a terenului.
Centrul comercial urmează să concureze în zonă cu Mega Mall, dezvoltat de fondul sud-african NEPI în apropiere de Arena Națională, dar și cu ParkLake Plaza, în construcție în cartierul Titan, dar și cu magazinul Obor și micile afaceri comerciale din zona învecinată.
Prodplast Imobiliare a anunțat încă din 2012 că vrea să construiască un centru comercial în zona Obor, iar anul trecut a început demersurile privind începerea proiectului.
Întrebat dacă Veranda este singurul proiect pe care Prodplast Imobiliare vrea să-l dezvolte, Pogonaru a declarat că speră ca proiectul să fie începutul „unei activități intensive în domeniul imobiliar, mai ales cel comercial”.
Acționarii companiei Prodplast au decis în 2008 divizarea producătorului de mase plastice în două firme, dintre care una cu activități imobiliare, care deține terenurile și clădirile din București, evaluate 206,3 milioane lei la acel moment. Prodplast Imobiliare este listată la bursa din Sibiu și are o capitalizare de 312 milioane de lei.
SIF Oltenia are o participație de 30,46% la Prodplast Imobiliare, în timp Florin Pogonaru controlează pachetul majoritar de acțiuni prin intermediul mai multor companii.