„Erau dovezi că aceste rachete sunt în zonă cu mai multe săptămâni înainte”, a declarat sir Tim Clark. „Emirates nu știa despre acest lucru și cred că nici alții nu știau”, a adăugat el. „Dacă am fi știut, probabil că am fi reacționat astfel încât am fi evitat complet spațiul aerian ucrainean, probabil la nivel de industrie”, a declarat el.
Clark a precizat însă că unele companii este posibil să fi știut, dar nu au împărtășit informația. Sir Tim a adăugat că toate companiile aeriene ar fi evitat zona periculoasă dacă ar fi știut acest lucru.
„Suntem îngrijorați că această informație ar fi fost deținută de unele companii … și ar fi trebuit transmisă … cel puțin industriei, organizației care reglementează industria. Înțelegem acum că unele companii știau de acest lucru și luaseră deja măsuri pentru a evita zona”, a adăugat el.
Potrivit informațiilor de la acest moment, zborul MH17 al Malaysia Airlines ar fi fost doborât de o rachetă la 17 iunie, provocând moartea tuturor celor 298 de persoane aflate la bord.
Avioanele au primit permisiunea de a survola zona atât timp cât mențin o altitudine ridicată, iar un raport publicat la începutul săptămânii subliniază că alte trei avioane de pasageri survolau aceeași zonă în același timp cu avionul malaysian.
În prezent, îi revine fiecărei companii aeriene să decidă dacă survolează o zonă de război, pe baza informațiilor de la controlorii de trafic aerian și de la propriile guverne. Companiile nu sunt obligate să facă schimb de informații.