Românii se gândesc de două ori înainte să își cumpere un obiect de mobilier. Criza financiară i-a făcut să fie mai cumpătați în aceste sens. Șerban Cismărescu, director general de la Innova Interiorism, retailer pe piața de mobilă de lux, spune că în perioada recesiunii au dispărut clienții care s-au îmbogățit în boom-ul economic și care și-au cumpărat mobilă de lux pe care în mod real nu și-o permiteau.
„Acești clienți nu erau unii reali și pot spune că mă bucur că au dispărut. Criza financiară i-a afectat inclusiv și pe cei bogați dinainte de boom-ul economic, pe aceia care nu s-au îmbogățit peste noapte. Aceștia au devenit mai cumpătați. Acum românii se gândesc de două ori înainte de a cumpăra un obiect mobilier. Cântăresc foarte bine dacă au nevoie de acest obiect și dacă merită să dea atâția bani pe el”, a declarat Cismăreanu în cadrul emisiunii ZF Live.
Compania pe care o reprezintă are obiecte de mobilier de lux, unde prețul unei canapele poate ajunge chiar și la 8.000 de euro. Șerban Cismărescu spune că produsele pe care le vinde sunt destinate în special celor cu venituri ridicate, dar au și produse pentru cei din clasa mijlocie.
Acesta a spus că înainte de recesiune românii erau mult mai dispuși să-și investească banii în produse de mobilier de lux, dar acest comportament al clientului s-a schimbat.
80% din marfa pe care o vinde provine de la furnizori din Italia. Are contracte și cu furnizori din Danemarca, Franța, belgia, Marea Britanie, Spania, Portugalia, Germania, dar și România. „Lucrăm pe producători din românia pentru dressinguri, pentru că acolo am găsit corelat și cu solicitarea clienților de a avea un produs de bază, fără nimic sofisticat, dar care să fie bine făcut și care să aibă un nivel minim de calitate, cu un preț accesibil. Nu întotdeauna prețul oferit de un producător român este mai bun. Mi s-a întâmplat să am un preț similar de la un producător din Italia, dar clientul este cel care decide dacă vrea o mobilă făcută aici, în România, sau nu”, a punctat Cismărescu.