CNADNR a reziliat în vara anului trecut contractul de proiectare și execuție a lotului doi, în lungime de 16,6 kilometri, după falimentul constructorului, Alpine Bau din Austria, comunicând la vremea respectivă că stadiul de execuție a lucrării era de 84,75%.
„Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România anunță că astăzi, 26.09.2014, a fost semnat contractul Proiectare și Execuție Autostrada Nădlac – Arad și Drum de legătură, Lotul 2, km 22+218 – km 38+882 pentru remedierea lucrărilor existente și finalizarea lucrărilor rămase de executat. Contractul a fost atribuit, în urma unei licitații deschise, Asocierii Astaldi SpA – Max Boegl România SRL și are o valoare totală de 89.348.287,63 lei fără TVA”, se arată într-un comunicat transmis vineri de CNADNR.
Finanțarea este asigurată din fonduri europene (85%) și sume de la bugetul de stat (15%).
Potrivit comunicatului, lucrările se vor realiza pe o lungime de 16,6 kilometri.
Contractul vizează finalizarea lucrărilor rămase de executat, inclusiv conexiunea cu primul lot al autostrăzii și varianta de ocolire a orașului Arad.
Asocierea Astaldi-Max Boegl construiește și primul lot al autostrăzii Arad – Nădlac, în lungime de 22 de kilometri.
Directorul acestui proiect, Adrian Adler, a declarat, vineri, corespondentului MEDIAFAX, că licitația a fost câștigată pentru că s-a oferit prețul cel mai mic.
„Noi, având deja desfășurarea de capacități de lucru în apropiere, pe lotul I, este evident că avem costuri mai mici. Cunoaștem bine piața din zonă și prețurile reale, astfel că am putut face o ofertă corectă”, a declarat Adler.
Conform sursei citate, organizarea șantierului se va face de săptămâna viitoare.
Referitor la primul lot, Adler a spus că stadiul fizic de realizare este de 85 la sută și este menținută ținta de finalizare a lucrărilor în acest an, mai devreme decât termenul contractual.
Construcția autostrăzii Nădlac – Arad a fost împărțită în două loturi, pe o distanță totală de aproape 39 de kilometri. Primul a fost adjudecat de consorțiul româno-portughez Romstrade-Monteadriano Engenharia e Construcao-Donep Construct, pentru 382,9 milioane de lei, iar lotul al doilea (16,6 kilometri) de compania germană Alpine Bau, pentru 411,4 milioane de lei.
CNADNR a reziliat însă, în 2012, contractul pentru primul tronson, motivul principal fiind întârzierea lucrărilor, iar anul trecut a reziliat și contractul de proiectare și execuție a lotului 2, după falimentul Alpine Bau.
La finele anului trecut, CNADNR a atribuit asocierii italo-germane Astaldi – Max Boegl un contract de 308 de milioane de lei (69 de milioane de euro), cu TVA, pentru finalizarea primului tronson al autostrăzii Nădlac-Arad, care fusese început de constructorul Romstrade.
Contractul de proiectare și execuție al autostrăzii Nădlac – Arad și drum de legătură, Lot 1 – km 0+000 – km 22+218, a fost atribuit în 19 decembrie, în urma unei licitații deschise, pentru prețul cel mai scăzut.