După ce a prezentat comisiilor parlamentare de transport din cele două Camere, reunite în ședință comună, Master Planul general de Transport pe 2014-2030, Ioan Rus a fost întrebat de către jurnaliști dacă nu se pierd bani cu studiile de fezabilitate, având în vedere că acestea au fost lansate pentru autostrăzi, nu pentru drumuri expres.
„Vom face o analiză privitor la situația studiilor de fezabilitate și o să vedem dacă unele trebuie blocate sau nu. Bănuiesc că nu. Eu vă înțeleg pe dumneavoastră. Vă invit să fiți parteneri la o lucrare extrem de solidă și să renunțați la acroșuri de doi bani. Vă invit la treaba asta”, a răspuns Rus.
El a admis că între ceea ce s-a „gândit” de-a lungul timpului în domeniul transporturilor și conținutul Master planului pe 2014-2030 există diferențe, dar a subliniat că acestea sunt „mici”.
„Nu știu (dacă se pierd bani – n.r.). O să verific să vedem dacă se pierd bani sau nu se pierd bani. Ceea ce vă pot spune în acest moment e că nu există, între ceea ce s-a gândit de-a lungul vremii și ceea ce rezultă aici, diferențe foarte mari. Sunt diferențe foarte mici”, a adăugat Rus.
El a admis, totodată, că există posibilitatea de a se pierde și „ceva bani”, însă i-a invitat pe jurnaliști să gândească pozitiv și să sprijine Master planul.
„Că va exista studiu care s-a dus într-o anumită fază și nu mai e nevoie în felul acesta, el se va corecta. Și s-ar putea să existe să spunem și diferențe sau să se piardă și ceva bani. Nu am o imagine exactă în acest lucru, dar invitația este să gândim pozitiv acest document și să încercăm să-l sprijinim chiar și criticând-l și să nu căutăm pur și simplu, dacă o fi ceva, doi lei, ca să putem să facem o știre din treaba asta. Că nouă nu știri ne trebuie, ci drumuri expres, regionale și autostrăzi. Astea ne trebuie, nu știri”, a spus Rus.