Prima pagină » Magazin » Imagini din București și România rurală, promovate de un celebru reporter National Geographic, pe Twitter

Imagini din București și România rurală, promovate de un celebru reporter National Geographic, pe Twitter

Imagini din București și mai multe zone rurale din România sunt promovate pe Twitter de un jurnalist de la National Geographic, care filmează de câteva zile un documentar despre țara noastră, în cadrul unui acord încheiat cu ANT, ce va fi difuzat în 10 țări în anul 2015.

Andrew Evans este editorialist al National Geographic Traveler, pentru care realizează rubrica „Digital Nomad”. El călătorește în lumea întreagă și împărtășește fanilor săi de pe Twitter experiențele pe care le trăiește în diverse destinații de pe Glob, publicând pe această platformă de microblogging numeroase fotografii și comentarii.

De o săptămână, el se află la București, unde filmează un documentar. S-a declarat impresionat de farmecul Capitalei României, în care arhitectura „Micului Paris” se împletește armonios cu influențele otomane. A vizitat Centrul Vechi, Ateneul Român, s-a plimbat pe malurile Dâmboviței, s-a declarat cucerit de sarmalele românești și de bisericile străvechi.

„Mă aflu într-un oraș care celebrează a 555-a aniversare, denumit după un cioban, care a făcut parte din două foste imperii, roman și otoman”, scrie jurnalistul american.

Întrucât echipa de filmare a sosit cu o întârziere de o zi, el a început să descopere orașul singur, pe jos, cu aparatul de fotografiat în mână, fiind impresionat de arhitectura locală.

Andrew Evans a fost cucerit de frescele din Biserica Stavropoleos, o oază de liniște din centrul aglomerat al orașului, dar și de fațada recent renovată a spitalului Colțea.

A vizitat o piață de legume din București, unde „o bunică” l-a învățat câteva cuvinte în limba română și a constatat că usturoiul se vinde foarte bine în „Țara lui Dracula”. Poetul Mircea Dinescu l-a învățat câteva rețete tradiționale românești, vechi de câteva secole.

Jurnalistul american a vizitat și Caru’ cu Bere, pe care l-a descris în cuvintele următoare: „Construit în 1899, decorat în auriu, acest restaurant nu a fost niciodată închis, în pofida istoriei turbulente a României din secolul al XIX-lea”.

Și-a făcut un selfie lângă statuia lui Vlad Țepeș, „domnitorul român din secolul al XV-lea căruia îi plăcea cu adevărat să omoare turci”.

Preparatele culinare pe care „nomadul digital” le-a apreciat cel mai mult au fost sarmalele, „care trebuie servite cu mămăligă și multă smântână”, și mustul din struguri albi.

A vizitat și cartierul Pantelimon, pe care îl consideră „casa hip hop-ului românesc”, dar și clădirea fostului fostului Comitet Central al Partidului Comunist Român. A intervievat apoi o echipă de prim ajutor din București și a spus că are foarte mult respect pentru acești medici.

Andrew Evans a asistat apoi la repetițiile artiștilor de la Teatrul Evreiesc de Stat și a stat de vorbă cu directoarea instituției, actrița Maia Morgenstern. A vizitat și platourile de filmare ale companiei de producție cinematografică Castel Film, a admirat Podul Basarab, și s-a declarat impresionat de arhitectura Ateneului Român, construit în 1888, pe care comparat cu „un templu de alabastru”.

A apreciat liniștea orașului într-o zi de duminică, plimbându-se pe malurile Dâmboviței, admirând personalitatea Bucureștiului care, „deși serios, este un oraș minunat”.

Într-o altă zi frumoasă de toamnă, cu mult soare, jurnalistul american a ajuns în Munții Carpați și a apreciat farmecul peisajului natural, compus din albastrul cerului și verdele pădurilor. I-au plăcut și satele de munte, cu case din lemn, garduri din țăruși, care au în jurul lor multe păsări și animale domestice.

A revenit în București la deschiderea cursurilor universitare și a stat de vorbă cu studenții de la Universitatea Politehnică București, pasionați de robotică și programare informatică.

Potrivit biografiei sale de pe site-ul National Geographic, Andrew Evans este pasionat de călătorii și, în calitatea lui de „nomad digital”, își informează în timp real fanii de pe Twitter în legătură cu experiențele sale de călătorie din diverse regiuni ale lumii. În 2009, a călătorit din Washington până în Antarctica – aproape doar cu autobuzul – și a publicat pe Twitter numeroase fotografii din această călătorie de 20.000 de kilometri. În 2011, a făcut, în două luni, un tur de peste 32.000 de kilometri în jurul Australiei. În 2012 a făcut parte din echipa National Geographic care a realizat un documentar despre numeroase obiective turistice celebre, precum templul Angkor Wat din Cambodgia, orașele Chengdu și X’ian din China, mausoleul Taj Mahal din India, Craterul Ngorongoro din Tanzania, templele din Luxor și Marea Piramidă din Gizeh din Egipt, dar și spectaculosul oraș marocan Marrakech.

Andrew Evans a scris patru cărți, inclusiv un ghid de călătorie în Islanda, și a publicat articole în The Times, The Guardian, The Observer, The Economist și blogul Intelligent Travel al grupului National Geographic. Înainte de a devenit „nomad digital” pentru acest grup de presă, a avut numeroase locuri de muncă, foarte variate, de la spălător de vase și până la analist politic pentru NATO. A absolvit cursurile Universității Oxford și vorbește fluent limbile rusă și franceză. Atunci când nu călătorește, locuiește la Washington.

Bucureștiul și brandul de turism al României vor fi promovate de National Geographic Channel în 10 țări din lume, între care Germania, Franța, Italia, Marea Britanie și Rusia, prin intermediul unui documentar și al unor filme scurte, întregul proiect fiind estimat la aproape 1 milion de euro.

Autoritatea Națională pentru Turism (ANT) a încheiat un contract privind achiziționarea serviciilor de coproducție a unor programe (un film de 45 de minute și 4 viniete de 30 de secunde), ce urmează a fi difuzate anul viitor la televiziunea internațională National Geographic Channel, pentru promovarea brandului de turism al României, conform unui anunț din 13 august al ANT.

După ce vor fi realizate, aceste filme vor fi difuzate pe National Geographic Channel, în perioada februarie – mai 2015, în Germania, Franța, Italia, Marea Britanie, Rusia și România (ca piețe țintă, așa cum au fost ele identificate în urma cercetărilor realizate penru crearea brandului turistic național) și, respectiv, Spania și Polonia, Abu Dhabi (capitala Emiratelor Arabe Unite) și India (ca piețe de oportunitate).

Documentarul va trebui să promoveze Bucureștiul ca destinație „«smart» de city-break” și să conțină cele mai reprezentative patru puncte de atracție ale capitalei României și din imediata sa apropiere, promovând peisajul cultural, trecutul istoric, infrastructura pentru educație, dar și stilul de viață pentru petrecerea timpului liber.

Totodată, filmul documentar și vinietele trebuie să abordeze atât partea mai puțin cunoscută a orașului din punct de vedere al istoriei, al vieții culturale și artistice, al oportunităților educaționale, cât și elemente de interes deja cunoscute de turiști, dar pentru care este nevoie să se mențină eforturile de promovare, după cum preciza ANT în anunțul său.

Valoare estimată a proiectului este 972.500 de euro, din care contribuția estimată a Autorității Naționale pentru Turism este de 750.000 de euro, în timp ce contribuția estimată a National Geographic Channel este de 222.500 de euro, conform documentației făcute publice de ANT la momentul respectiv.

Contribuția National Geografic Channel la această coproducție va presupune și realizarea a patru machete de presă, în format A4, pentru promovarea Bucureștiului și a produselor turistice cheie ale României, ce vor fi publicate în revista National Geographic Magazine (coperta 4), pe aceleași piețe ca și documentarul și vinietele, în perioada februarie – mai 2015.

De asemenea, conform ANT, conceptul „Smart Cities”, inițiat de National Geographic Channel, presupune realizarea câte unui film documentar pentru 18 orașe europene relevante, invitate să participe la această inițiativă de promovare, datorită faptului că sunt considerate a avea cel mai mare potențial de creștere în următorii ani.