Conflictul, lansat de piloții care s-au opus proiectului Air France de a se extinde în sectorul low cost, prin filiala Transavia, a provocat în luna septembrie o scădere cu 15,9% a traficului de pasageri și cu 17,7% a traficului de mărfuri.
Impactul grevei asupra rezultatelor financiare pentru cel de-al treilea trimestru este evaluat de conducerea grupului franco-olandez între 320 și 350 de milioane de euro, dar suma riscă să crească, iar grupul se teme că până la sfârșitul anului se va confrunta cu o scădere a numărului de clienți.
De altfel, grupul Air France-KLM a observat în perioada cuprinsă între începutul și sfârșitul grevei (din 15 până în 18 septembrie) o rată a rezervărilor pentru lunile următoare mai redusă decât de obicei.
În consecință, impactul grevei asupra încasărilor ar putea fi de „ordinul a 500 de milioane de euro”, potrivit grupului franco-olandez, care se așteapta anterior la profit cuprins între 2,2 și 2,3 miliarde de euro, estimare redusă între timp la o sumă cuprinsă între 1,7 și 1,8 miliarde.
Statul francez este acționar în proporție de aproximativ 16 la sută al grupului Air France-KLM, numărul doi european în transportul aerian după Lufthansa.