Autostrada pe Valea Oltului vs autostrada pe Valea Prahovei. Avantaje și dezavantaje

Publicat: 09/10/2014, 19:42
Actualizat: 03/09/2019, 11:48

Forumiștii de pe site-urile peundemerg.ro și Construim-Romania.ro amintesc de angajamentul României față de Comisia Europeană, prin Acordul de Parteneriatdintre România și Uniunea Europeanăde a finaliza, până în anul 2020, segmentul care lipsește de pe coridorul Rhin-Dunăre – coridorul IV paneuropean – care în România leagă Constanța de Nădlac.

Pe scurt, forumiștii avertizează că firma de consultanță AECOM, angajată de Ministerul Transporturilor pentru a elabora Master Planul General de Transport, document esențial pentru atragerea fondurilor europene nerambursabile în domeniu, ar fi prezentat calcule greșite din care să reiasă că autostrada pe Valea Prahovei ar avea prioritate comparativ cu autostrada pe Valea Oltului.

sursa: scrisoarea transmisă ministrului Ioan Rus de forumistii de la peundemerg.ro și Construim-Romania.ro

În Master Planul de Transport prezentat de ministrul Ioan Rus, varianta autostrăzii pe Valea Prahovei este propusă pentru a fi realizată la nivel de autostradă, în timp ce Sibiu-Pitești a fost decăzută la nivel de drum expres.

Dintr-o analiză comparativă a avantajelor și dezavantajelor celor două variante de traversare a Carpaților Meridionali, realizată de comunitatea forumiștilor, reisese că Autostrada pe Valea Oltului ar fi mai avantajoasă.

Varianta autostrăzii pe Valea Oltului are, în această analiză, 10 avantaje și trei dezavantaje, iar varianta pe Valea Prahovei are patru avantaje și nouă dezavantaje.

sursa: scrisoarea transmisă ministrului Ioan Rus de forumistii de la peundemerg.ro și Construim-Romania.ro

Autostrada Pitești-Curtea de Argeș-Sibiu este cel mai scurt drum care ar închide coridorul Constanța-Nădlac și are costul cel mai mic pentru închiderea coridorului est-vest. În plus, autostrada Sibiu-Pitești ar deservi compania Dacia Renault Pitești. Finanțarea rutei este asigurată în proporție de 85% din fonduri nerambursabile – Fondul de Coeziune.

Între dezavantajele autostrăzii Sibiu-Pitești se numără, în opinia autorilor analizei, traficul local foarte redus și dificultăți în aprovizionarea cu materiale de construcție, mai ales pentru loturile montane.

În ce privește autostrada pe Valea Prahovei, ruta Ploiești-Brașov-Sibiu are avantajul unui trafic local consistent, care acoperă zona turistică, asigură o conectivitate bună spre nord (Bistrița) și spre nord-est (Bacău) și deservește centrul țării și unul din cele mai mari orașe ale României, mai exact Brașov.

Între dezavantaje se numără faptul că nu are finanțarea asigurată, are lungime foarte mare, varianta pe Valea Prahovei presupunând un ocol mare pentru a închide coridorul Nădlac-Constanța. Spre deosebire de autostrada pe Valea Oltului, care ar traversa o zonă puțin dezvoltată, ceea ce ar însemna cost mic cu exproprierile, pe Valea Prahovei exproprierile sunt de așteptat că vor fi mult mai scumpe.

Rus, la sediul Uzinelor Dacia Mioveni: Drumul expres Sibiu-Pitești, gata la finalul lui 2018

Pe de altă parte, ministrul Transporturilor Ioan Rus s-a întâlnit joi cu conducerea Uzinei Dacia Mioveni și sindicatele din uzină. La întâlnire, reprezentanții constructorului au menționat faptul că dacă ar exista un drum corespunzător, durata de transport a mașinilor exportate s-ar înjumătăți.

Ioan Rus a anunțat că va discuta și analiza cu consultantul AECOM posibilitatea ca tronsonul Pitești – Sibiu să fie prins în forma finală a Master Planului General de Transport ca autostradă, în două faze.

„Faza întâi, să spunem, dacă nu or să fie alte condiții, drum expres, faza a doua autostradă. Dar în faza întâi exproprierile se fac în regim de autostradă, deci vom construi un spațiu pentru autostradă, studiu de fezabilitate și proiectare se fac pentru autostradă. (…) La nivelul circulației de acum, câțiva ani ne-ar satisface. Ne-ar rezolva problema de acum. În etapa a doua drumul expres se va transforma în autostradă. Dacă vom fi extrem de bine organizați, în 2018 la final, am putea circula pe drumul expres. Am putea avea în 2018 o legătură transcarpatică adevărată, Pitești – Sibiu”, a declarat ministrul Transporturilor Ioan Rus.

Dacă duminică ar fi alegeri, tu cu cine ai vota?

Vezi rezultate

Loading ... Loading ...
Urmărește Gândul.ro pe Google News și Google Showcase
Motivul pentru care un român nu mai are voie să calce timp de un an...
Gabi Bădălău, decizie RADICALĂ după ce a pierdut procesul cu Claudia Pătrășcanu! Ce urmează să...
FOTO. Gafă uriașă a uneia dintre cele mai frumoase femei
Anchetă în Timiș după ce, în spațiul public, au apărut informații că o tânără s-ar...
Doliu uriaș! A murit actorul din „Liceenii”. Anunțul trist a fost făcut de Teatrul Național...
VIDEO. Momentul în care cântăreața greacă Marinella se prăbușește pe scenă. Artista a suferit un...
Acuzații de „blat” la adresa Antena 1, după ce Nicolai Tand și Sorin Brotnei au...
Mihaela Rădulescu, apariție de infarct la 55 de ani. Decolteul uriaș a făcut victime! Fanii...
Debit triplu pe Dunăre şi Cod Roşu de ploi adus de ciclonul Ashley. Când se...
"Am murit pe masa de operație, iar ce am văzut apoi e foarte diferit de...
Parada de 1 decembrie 2024 ar putea fi mutată în altă zi! Care este motivul...
Pictorial de senzaţie cu cei mai obraznici 'iepuraşi' din România. Andreea Bălan, Anda Adam, Lavinia...
🔥 Preț bun la Dacia Duster III! Descoperă reducerile și dotările!
Premierul Marii Britanii se va întâlni cu Ursula von der Leyen pentru îmbunătăţirea relaţiilor cu...
Ultimele zile de PACE și primele zile de război în Europa
Pedeapsă pentru Băsescu. Fostul președinte al României NU a scăpat nepedepsit
Trucuri pentru curățat husa de la telefon. Cum devine impecabilă
Ce a putut să facă un român la ușa apartamentului său, pe scara blocului. Ceilalți...
Ana Maria Vasiliu, înmormântată în rochia de mireasă! Detalii cutremurătoare
A renunțat Flick la prieteni pentru relație? „Eram văzut ca eternul burlac, petrecăreț. Eram petrecărețul...
Surpriză de neuitat pentru Livia Eftimie! Cum i-a celebrat Spike ziua de naștere
BANCUL ZILEI. Bubulina către Bulă: - Să nu se însoare cu proasta aceea!
Inteligența Artificială poate face „81 de ani de muncă de detectiv în 30 de ore”