Prima pagină » Știri » Tichetele Rabla pentru persoane fizice au fost epuizate

Tichetele Rabla pentru persoane fizice au fost epuizate

Tichetele Rabla pentru persoane fizice au fost epuizate
Toate cele 17.000 de tichete Rabla pentru persoane fizice au fost rezervate, cu o lună înainte de termenul limită, ministrul Mediului Attila Korodi declarând că va fi gândit până la sfârșitul anului programul Rabla 2015.

Luni a fost rezervat ultimul tichet electronic destinat persoanelor fizice prin programul Rabla 2014, informează un comunicat al Ministerului Mediului. Acesta a fost lansat în luna aprilie și a dat posibilitatea ca 17.000 de români să își înlocuiască mașinile vechi, poluante cu altele noi, cu emisii reduse, beneficiind la cumpărare de o reducere de 6.500 de lei. Programul este deja la a 10-a ediție, fiind unul dintre cele mai longevive programe guvernamentale.

Ministrul Mediului Attila Korodi precizează că este pentru prima dată când tichetele sunt epuizate înainte de termenul limită. El pune succesul programului din acest an pe seama introducerii în premieră a tichetelor electronice și a faptului că tichetele nu au mai fost împărțite pe județe, ele fiind consumate în funcție de cerere.

„Plecând de la succesul programului din acest an, dar și de la rezultatele înregistrate în toți cei 10 ani de când funcționează, vom gândi până la finalul anului cum va arăta Programul de înnoire a parcului auto în anul 2015”, a mai declarat Korodi.

Ministerul Mediului și Schimbărilor Climatice, prin Administrația Fondului pentru Mediu, a alocat anul acesta suma de 119 milioane lei pentru persoanele fizice care au dorit să-și caseze avutovehiculul vechi și să-l schimbe cu unul nou. Prima de casare acordată fiecărui beneficiar al Programului a fost de 6.500 lei. Pe lângă aceasta, au fost oferite eco-bonusuri (maxim două fiecărui beneficiar) în valoare de 500 lei pentru: achiziționarea unui autovehicul nou, încadrat în norma de poluare Euro 6, achiziționarea unui autovehicul nou, al cărui motor generează o cantitate de emisii ce CO2 mai mică de 100 g/km și respectiv achiziționarea unui autovehicul nou, cu sistem de propulsie hibrid.

Programul Rabla 2014 pentru persoane fizice a fost adresat tuturor celor care au dorit să își caseze mașina mai veche de opt ani pentru a beneficia de reducerea de 6.500 de lei la achiziția unui autoturism nou. Prin introducerea tichetului electronic, cetățenii s-au înscris direct la dealerul auto validat de la care au dorit să cumpere, apoi au mers la un colector autorizat pentru casare, urmând să revină la dealer pentru a încheia contractul de vânzare-cumpărare. Dealerul trebuie să livreze autovehiculul nou în termen de 90 de zile de la data încheierii contractului de vânzare-cumpărare, dar nu mai târziu de data de 10 decembrie 2014 inclusiv.

De la lansarea programului Rabla, în 2005, și până în prezent au fost alocați peste 1,7 miliarde de lei și au fost scoase din circulație aproximativ 500.000 de mașini, spunea, la lansarea din acest an a programului, ministrul Attila Korodi.

Anul trecut, în cadrul programului Rabla au fost alocate 23.000 de tichete, dintre care 20.000 pentru persoane fizice și 3.000 pentru firme și instituții publice. Au fost distribuite 19.211 de tichete către persoanele fizice, care au achiziționat 11.862 de mașini noi, în timp ce persoanele juridice au cumpărat 1.603 de autoturisme. Totodată, în cadrul cadrul Rabla 2013, au fost acordate 622 de eco-bonusuri.

Anterior, între 2010 și 2012, pentru casare se obținea un tichet de 3.800 de lei, iar la achiziționarea autoturismului nou puteau fi folosite până la trei tichete.

În 2012, au fost casate 44.857 de autovehicule uzate și achiziționate 15.149 de mașini noi, dintre care 4.740 de origine autohtonă. Pentru achiziționarea autovehiculelor noi s-au utilizat 44.688 de tichete valorice, dintre cele 45.000 alocate.

În 2011, au fost scoase din uz 116.641 de mașini vechi și au fost cumpărate aproximativ 40.000 de vehicule noi.

În 2010, au fost casate 186.854 de mașini, fiind cumpărate aproape 60.000 de autoturisme noi cu ajutorul tichetelor valorice.

Autor

Citește și