Contractul de proiectare și execuție pentru reabilitarea podului de la Giurgiu, pe DN5 km 64+884, inclusiv drumul de acces de la ieșirea din vamă până la intrarea pe pod, a fost atribuit vineri asocierii conduse de Collini Lavori.
Lucrările includ consolidarea podului, a drumului și rampei de acces, reabilitarea parcărilor existente și construcția unei parcări noi în incinta punctului de vamă, precum și realizarea unui sens giratoriu.
Proiectul a fost adjudecat în urma unei licitații deschise, pentru prețul cel mai scăzut, oferta asocierii câștigătoare fiind singura admisă din cele cinci primite.
Contractul, estimat inițial la 71,8 milioane lei, a fost atribuit pentru 46,1 milioane lei, fără TVA.
Finanțarea lucrărilor va fi asigurată din fonduri europene și bani de la buget, termenul de finalizare a contractului fiind de 40 de luni din momentul atribuirii.
CNADNR a atribuit în noiembrie 2013 constructorului italian Collini Lavori un contract de 151 milioane lei, fără TVA, pentru construcția variantei de ocolire Târgu Jiu.
Podul „Prieteniei” Giurgiu – Ruse (Bulgaria) a fost deschis în 1954. Al doilea pod peste Dunăre dintre cele două țări este Calafat-Vidin, inaugurat anul trecut.
Guvernul a aprobat marți semnarea unui memorandum de înțelegere cu autoritățile bulgare pentru implementarea studiilor de fezabilitate privind construcția a două noi poduri peste Dunăre, respectiv Silistra-Călărași și Nikopol-Turnu Măgurele.