Master Planul General de Transport propune ca din fondurile pe care Executivul le va avea disponibile în acest domeniu până în 2030, circa 51%, adică 17,6 miliarde euro, să ajungă la proiectele de drumuri ce apar în Master Plan.
Calea ferată va dispune de 15,3 miliarde euro (44% din alocări), în timp ce porturile și căile navigabile vor beneficia de 1,2 miliarde euro (3,3% din total). Doar 1,3% din sumă, adică 446 milioane euro, vor ajunge către domeniul aviației.
Din alocările financiare certe pe care transportul rutier le va pune la dispoziție în perioada 2014-2030, de circa 17,6 miliarde euro, construcția de variante de ocolire pentru orașe precum Râmnicu Vâlcea, Sighișoara sau Focșani va dispune de 964 milioane euro. Pentru modernizarea drumurilor naționale, Master Planul oferă o sumă de 655 milioane euro.
Master Planul propune ca țara noastră să finalizeze în urmatorii 16 ani 656 kilometri de autostrăzi. Planul diferă de planurile pe care guvernul le-a prezentat la sfârșitul anului trecut, care arătau că în România vor fi construiți până în 2020 alți 2.400 de kilometri de autostrăzi, pe lângă cei 644 kilometri pe care îi avem în prezent.
Firma britanică AECOM este consultantul statului la realizarea Master Planului de Transport. Valoarea contractului de realizare a Master Planului, semnat în urmă cu doi ani, este de 9,5 milioane lei (2,1 milioane euro), informează Ziarul Financiar.