Marjele de profitabilitate în industria automotive sunt mult mai reduse decât cele din alte domenii, cum ar fi industria luxului, iar acesta este unul dintre motivele pentru care producătorii de automobile caută în permanență soluții pentru creșterea competivității. Iar încheierea unor acorduri cu sindicatele în ceea ce privește acordaÂrea de creșteri salariale „moderate” este unul dintre cele mai importante aspecte luate în calculul competitivității, a spus Marie-Françoise Damesin, Executive Vice President Human Resources în cadrul grupului francez Renault, notează Ziarul Financiar.
Harta cu salariul brut lunar al angajaților uzinelor Renault din Tanger (Maroc), Pitești, Bursa (Turcia), Moscova și Togliatti (ambele Rusia)// sursa portalul 0-100.ro
„Știm că salariile angajaților Renault în România au crescut cu 170% din 2007 până în 2013, deci au avut loc majorări semnificative în doar șase ani. Dacă la început salariile din România erau mai mici decât cele ale angajaților Renault din Turcia, acum situația s-a inversat. Cred că trebuie să fim prudenți pentru a rămâne competitivi din acest punct de vedere și să găsim o modalitate de a avea o creștere sustenabilă”, a explicat Damesin, care a fost la finalul săptămânii trecute în București. Într-adevăr, în 2013, salariul mediu al unui angajat Dacia în România a fost cu aproape 3% mai mare decât cel al unui angajat Renault din Turcia, potrivit unei analize publicate de cotidianul francez Les Echos. Astfel, la finalul anului trecut, angajații Automobile Dacia în România au ajuns la un salariu mediu net de 3.154 de lei pe lună (circa 710 euro net pe lună).
Citește articolul integral pe Ziarul Financiar