„Surprinzător, de Revelion se vând mai bine vacanțele scumpe decât cele ieftine. De exemplu, dacă vrei să vinzi pensiuni de 150 de euro pe sejur de Revelion, nu ai prea mare succes. Nu se merge neapărat pe criteriul preț de Revelion, pentru că e considerat mare sărbătoare. Românii nu caută Revelioane ieftine. E o contradicție între tendințe: de Revelion nu este ideea să fie neapărat ieftin, ci merg pe patru stele, iar vara caută ieftin. Te duci la plajă, nu te interesează și cauți prețul”, a spus Burcea, prezent la Târgul de Turism al României, care se desfășoară în perioada 13-16 noiembrie la Romexpo
El spune că, deși caută vacanțe de patru stele, doar câteva mii de români își permit pachete pentru destinații exotice, de 2.500-3.500 de euro. Revelioanele exotice de peste 5.000 de euro pachetul se vând greu, Burcea estimând că doar câteva sute de români și le permit.
„Oamenii pornesc de la ideea că Revelionul este o singură dată în an și dacă tot e așa să fie ca lumea. Vara e altă tendință, când oamenii caută oferte speciale. Pentru vară, din ce în ce mai mulți oameni cumpără vacanțele cu un an înainte, ca să le ia cât mai ieftin, în timp ce pentru Revelion cumpără doar cu o lună – o lună și jumătate înainte”, a mai spus proprietarul Paralela 45.
Paralela 45 preconizează o creștere cu 30% a vânzărilor în cadrul târgului de turism din acest an, comparativ cu cel din toamna anului trecut.
Înființată în 1990, Paralela 45 este una dintre cele mai mari agenții din România.
Agenția a încheiat 2013 cu afaceri de 35 de milioane de euro, iar pentru anul în curs estimează vânzări de 40 de milioane de euro, creșterea fiind bazată pe suplimentarea numărului de curse charter și pe majorarea numărului de circuite externe la peste 100.