Rima Qureshi, Senior Vice President, Chief Strategy Officer și Head of M&A, Ericsson, a declarat: „Costul din ce în ce mai mic al dispozitivelor mobile, funcționalitatea lor sporită și acoperirea tot mai bună prin rețele de telefonie mobile sunt factori care transformă tehnologia mobilă într-un fenomen global ce va fi, în curând, disponibil tuturor oamenilor de pe planetă, indiferent de vârsta lor sau de locul în care locuiesc.” „Ericsson Mobility Report arată că, în 2020, lumea va fi mai conectată ca niciodată”, a adăugat Qureshi.
Penetrarea smartphone-urilor: 800 milioane de abonamente noi doar în 2014
Creșterea în popularitate a smartphone-urilor continuă. Astfel, 65-70% din telefoanele vândute în al treilea trimestru al anului 2014 au fost smartphone-uri, în creștere față de procentul de 55% înregistrat în același trimestru al anului 2013.
În ciuda vânzărilor mai mari, care vor conduce la un total estimat de 800 de milioane de abonamente noi asociate smartphone-urilor până la finalul anului, raportul Ericsson subliniază potențialul încă mare de creștere al segmentului. În acest moment, smartphone-urile reprezintă doar 37% din abonamentele de telefonie mobilă, ceea ce înseamnă că mulți utilizatori nu au făcut încă trecerea către aceste dispozitive mobile cu funcționalități sporite și acces mai bun la Internet. Raportul preconizează un ritm accelerat de adopție al smartphone-urilor în anii care urmează, pe măsură ce numărul de abonamente asociate smartphone-urilor va crește de la 2,7 miliarde la 6,1 miliarde în 2020.
Conținutul video continuă să domine rețelele mobile: în rețelele 4G, el reprezintă, în acest moment, 45-55% din traficul mobil. Creșterea popularității sale vine din utilizarea în mai mare măsură a streaming-urilor video și a îmbunătățirii experienței de video mobil. Video este inclus tot mai des în alte aplicații online, precum aplicațiile de știri sau publicitate, dar și pe platformele de social media. În același timp, creșterea utilizării streaming-ului video este susținută și de conținutul și serviciile OTT (over-the-top), precum cele oferite de YouTube.
Dispozitivele folosite pentru vizionarea filmulețelor video se schimbă și ele. Multe dintre ele au ecrane mari, făcând posibilă o mai bună calitate a imaginilor, ceea ce a făcut ca acest tip de conținut să fie consumat de pe toate tipurile de dispozitivele și în cantități tot mai mari, atât de acasă, cât și atunci când oamenii se află în mișcare. În viitor, Ericsson estimează că traficul video mobil va crește de 10 ori până în 2020, ajungând să reprezinte aproximativ 55% din traficul mobil de date în 2020.
5G: Abonamentele viitorului
Până în 2020, vor fi lansate comercial primele rețele 5G și se estimează că această tehnologie va avea o rată de adopție mai rapidă decât 4G/ LTE, așa cum și 4G a fost mai rapid exploatată decât 3G. Diferența în acest caz este că, pe lângă tehnologiile radio noi, 5G va include și versiuni modificate, avansate ale modalităților existente de acces radio (preucm 3G și 4G), cloud și tehnologii core pentru a face față multitudinii de moduri în care poate fi utilizată tehnologia mobilă. Creștere 5G va avea la bază o varietate de moduri noi de utilizare, în special în zona comunicațiilor machine-to-machine.
Acest Ericsson Mobility Report reprezintă a șaptea ediție a studiului și oferă previziuni de date și analize asupra traficului, abonamentelor și a comportamentului consumatorilor pentru a oferi un plus de vizibilitate asupra tendințelor actuale de piață și trafic mobil. Ericsson realizează în mod regulat măsurători de trafic în peste 100 de rețele live din cele mai importante regiuni din lume. Aceste măsurători detaliate sunt realizate în rețele comerciale WCDMA/ HSPA și LTE pentru a putea scoate la iveală tipare diferite de trafic. Perioada previziunilor incluse în acest raport este 2014 – 2020.