Prima pagină » Știri externe » Înșelătoriile prin telefon, foarte profitabile pentru escrocii din Marea Britanie

Înșelătoriile prin telefon, foarte profitabile pentru escrocii din Marea Britanie

Înșelătoriile prin telefon, foarte profitabile pentru escrocii din Marea Britanie
Sumele obținute de escrocii prin telefon din Marea Britanie s-au triplat într-un singur an și fenomenul a atras de la sine o campanie de informare a opiniei publice.

Victimele au pierdut în total 23,9 milioane lire sterline în 2013, în creștere semnificativă de la 7 milioane lire sterline, prejudiciul din anul anterior, informează FFA (Financial Fraud Action).

58% dintre britanici au primit telefoane suspecte. Vara trecută, procentul era de 41%. Cea mai folosită înșelătorie implică un escroc instruit, care își păcălește victimele să creadă că au fost sunate de poliție, de o bancă sau o companie tehnologică.

Escrocii sugerează că persoana respectivă a fost victima unei înșelătorii și îi cer datele personale și financiare – cum ar fi codul PIN de la cardul bancar – pentru a „remedia situația”.

Consumatorii sunt sfătuiți să nu ofere informații străinilor. Experții spun că băncile și poliția nu solicită niciodată prin telefon detaliile personale bancare sau retragerea/ transferul de bani. Dacă un apel telefonic pare dubios, persoanele respective trebuie să raporteze frauda.

Autoritățile din Marea Britanie au lansat numeroase campanii publicitare pentru a-i avertiza pe cetățeni cu privire la înșelătoriile prin telefon. Toate băncile importante din această țară, ONG-urile, emitenții de carduri și poliția au semnat o declarație prin care vor să scoată în evidență pericolele înșelătoriilor prin telefon, informează BBC.

Silviu Bănilă este editor la GÂNDUL.RO și are o vastă experiență, cu precădere în presa online. A absolvit Facultatea de Jurnalism din cadrul Universității Hyperion în anul 2006. Între ... vezi toate articolele