Această evoluție a fost influențată în România de doi factori majori: politicile fiscale schimbătoare de pe piața locală și puterea de cumpărare mai scăzută în România decât în Polonia. În țara noastră un salariu mediu pe economie este de aproximativ 400 euro net/lună, în timp ce în Polonia acesta se ridică la 680 euro net/lună.
„Încetinirea pieței auto în țara noastră a fost influențată în ultimii ani de introducerea timbrului de mediu și de majorarea impozitului pentru mașinile cu peste 2.000 cmc, taxacare, spre exemplu, nu se regăsește în Polonia. Astfel, schimbările perpetue în sistemul de taxare și puterea scăzută de cumpărare a românilor au îngreunat dinamica pieței auto și au dus inevitabil la scăderea acesteia.” spune Mihai Cune, Business Manager Autovit.ro.
În piața de second-hand, cele mai populare trei mărci alese de români reprezintă aproape 60% din total, în timp ce primele trei mărci preferate de polonezi au doar 35% din piață. Cu privire la mașinile noi, autoturismele Skoda sunt cele mai alese mașini în Polonia, cu o cotă de piață de 12,4%, în timp ce românii preferă modelele Dacia în proporție de 31,8%.
La capitolul preț, din totalul vehiculelor puse la vânzare, pe Autovit.ro ponderea mașinilor de peste 10.000 de euro este dublă față de cea de pe site-ul corespondent polonez. În schimb, în Polonia numărul autoturismelor de lux scoase la vânzare cu prețuri de sute de mii de euro este semnificativ mai mare decât în România, cel mai scump model pe otomoto.pl fiind cotat la 850.000 euro. Polonia, o forță puternică în industria auto, numără 14 uzine de asamblare de autoturisme, camioane și autobuze cu peste 150.000 angajați. Cu toate acestea, Polonia nu are o marcă națională de mașini, precum este Dacia în România.
Allegro Group deține în Polonia unul dintre cele mai mari site-uri de anunțuri auto din Europa, otomoto.pl, a cărui platforma este utilizată și de Autovit.ro. Cu 400.000 de anunțuri, site-ul polonez oferă o imagine fidelă a pieței. În România, pe Autovit.ro sunt în orice moment peste 50.000 de anunțuri, dintre care jumătate pentru autoturisme.