Consiliul Național al Audiovizualului (CNA) a analizat, joi, solicitarea S.C. MEDIA STIL SRL Vaslui de prelungire a licenței audiovizuale pentru postul de televiziune Media TV din Bârlad.
În acest context, Monica Gubernat a precizat că Media TV din Bârlad a difuzat materiale publicitare privind o serie de medicamente naturiste. Membrul CNA a afirmat că la finalul acestor reclame cu produse naturiste ar trebui să apară specificat „dacă acel produs este atestat medical sau nu”, precizând că s-a insistat foarte mult pe vindecarea cancerului.
Propunerea de sancționare, făcută de Monica Gubernat, a primit șapte voturi „pentru” (Florin Gabrea, Valentin Jucan, Monica Gubernat, Laura Georgescu, Gabriel Tufeanu, Răsvan Popescu și Radu Călin Cristea) și două „împotrivă” (Vasile Buda și Lorand Turos).
Sacțiunea s-a aplicat în baza articolului 3, alineatul 2 din Legea Audiovizualului, care prevede că „Toți furnizorii de servicii media audiovizuale au obligația să asigure informarea obiectivă a publicului prin prezentarea corectă a faptelor și evenimentelor și să favorizeze libera formare a opiniilor”, dar și în baza articolului 93 din Codul de reglementare a conținutului audiovizual, conform căruia „Comunicările comerciale audiovizuale trebuie să respecte, indiferent de formă și de durată, principiile de protecție a minorului, de informare corectă a publicului, de respectare a demnității umane, de asigurare a unei concurențe loiale”.
De asemenea, sancțiunea a fost aplicată în baza articolelor 128 și 130 din Codul de reglementare a conținutului audiovizual, potrivit cărora „este interzisă menționarea în publicitate sau în teleshopping a unor indicații terapeutice referitoare la boli precum: a) tuberculoză; b) bolile cu transmisie sexuală; c) alte boli infecțioase grave; d) cancer și alte boli tumorale; e) insomnia cronică; f) diabet și alte boli metabolice”, respectiv „este interzisă difuzarea de publicitate și teleshopping la produse și tratamente naturiste, care, după caz, nu sunt însoțite de avertizarea, sonoră și scrisă: a) Produs neatestat medical; b) Metodă neatestată medical. (2) Publicitatea și teleshoppingul la produsele homeopate trebuie să includă în mod obligatoriu avertizarea: ‘Acesta este un produs homeopat. Citiți cu atenție prospectul/informațiile de pe ambalaj’, (3) Durata avertizării menționate la alin. (1), respectiv alin. (2), va fi de minimum 3 secunde și aceasta va fi difuzată la sfârșitul spotului publicitar; pe posturile de televiziune avertizarea va fi prezentată atât sonor, cât și vizual”.
Totodată, membrii Consiliului au votat, în ședința de joi, prelungirea licenței audiovizuale pentru Media TV din Bârlad.