„Eu cu siguranță nu apuc, poate numai dacă mă puneți ministru pe următoarele cicluri… Cred că într-un an și jumătate – doi ani se pot demara lucrările, în funcție de cât de rapid va merge studiul de fezabilitate, cât de puține contestații vor fi la licitațiile de proiectare și de execuție. Sunt chestiuni administrative”, a declarat Rus la finalul dezbaterilor din Parlament privind bugetul Ministerului Transporturilor din 2015.
El a precizat că realizarea acestei autostrăzi, direct sau în mai multe faze, este „o prioritate totală”.
Master Planul de Transport include această autostradă, una din cele mai așteptate din România, ca viitor drum expres. Potrivit lui Rus, proiectul ar putea fi realizat în două etape, respectiv mai întâi ca drum expres, transformat ulterior în autostradă.
Bugetul Ministerului Transporturilor pentru 2015, care se ridică la 8,66 miliarde lei, în creștere cu 9% față de execuția preliminară din acest an, a fost aprobat marți de comisiile pentru Transporturi și Infrastructură (Camera Deputaților), respectiv Transporturi și Energie (Senat), cu o serie de amendamente.
Amendamentele aprobate de parlamentari au inclus, printre altele, solicitări de finanțare pentru autostrada Târgu Mureș – Iași – Ungheni, reabilitarea DN 15 Piatra Neamț – Bacău, Transfăgărășan și centura Rădăuți.
Comisiile reunite au aprobat și bugetul pentru anul viitor al CNADNR.