O navă de marfă de tip Panamax are o capacitate de transport de 55.000-80.000 tone.
„Achiziția se încadrează perfect în strategia noastră de dezvoltare și reprezintă o bună oportunitate pentru stabilirea și menținerea unei poziții de lider printre furnizorii și distribuitorii de materii prime agricole din centrul și estul Europei”, a declarat Marc Kwakkelstein, vicepreședinte executiv al Nidera în Europa.
Nidera a decis să cumpere terminalul din portul Constanța pentru a-și optimiza operațiunile în regiune, ca urmare a creșterii cotei pe piața de distribuție de cereale, se arată într-un comunicat al companiei. Nidera a folosit în ultimii ani terminalul pentru a exporta diferite materii prime agricole.
Compania olandeză nu a prezentat numele vânzătorului și nici prețul achiziției. Potrivit Ziarului Financiar, Nidera a cumpărat în prima parte a anului 51% din acțiunile United Shipping Agency, proprietarul unui terminal de export din Portul Constanța cu o capacitate totală de 250.000 tone. Valoarea tranzacției a fost de 50 milioane euro.
Cu o cifră anuală de afaceri de peste 17 miliarde de dolari, Nidera deține operațiuni în 21 de țări și distribuie materii prime agricole în alte peste 60 de state. Compania este deținută în proporție de 51% de COFCO, cel mai mare trader de cereale din China.
În România, Nidera deține două silozuri pentru cereale, iar planurile de investiții includ construcția a două noi unități de înmagazinare.
Anul trecut, compania a înregistrat în România o cifră de afaceri de 686,69 milioane de lei (153,6 milioane euro) și o pierdere de aproape 3,2 milioane de lei, potrivit datelor Ministerului Finanțelor.