Cafeneaua, prima din cele două unități pe care Starbucks vrea să le deschidă în Palas Mall din Iași, va avea o suprafață de 150 de metri pătrați, iar vara va fi completată de o terasă de 100 de metri pătrați, potrivit comunicatului.
Ultima cafenea Starbuck a fost inaugurată pe 19 decembrie în București, în incinta Hanului lui Manuc. În prezent, lanțul american are 11 locații, dintre care opt în București și câte una în Cluj-Napoca, Timișoara și Constanța.
Pe lângă cele două unități care vor fi deschise în Iași, Starbucks analizează piețe precum cele din Sibiu, Craiova și Brașov, vizând să-și extindă rețeaua până la 30-35 de unități în următorii cinci ani.
Starbucks a închis recent unitatea din AFI Palace Cotroceni, înlocuită de cafeneaua Brioche Dorée, brandul adus pe piața locală de directorul și acționarii grupului Kenvelo împreună cu un partener francez. Americanii au semnat însă un contract cu mall-ul pentru un alt spațiu, cu zonă de servire, situat aproape de intrarea în cinematograf.
De asemenea, compania vrea să închidă și să relocheze anul viitor cafenelele din clădirea America House (Piața Victoriei) și din mall-ul Promenada, pentru prima unitate având o înțelegere pentru un spațiu mult mai mare la intrarea pe Calea Victoriei.
Lanțul de cafenele a obținut anul trecut o cifră de afaceri de 7 milioane de euro pe piața locală, în creștere cu 20% față de anul precedent.
Starbucks a intrat pe piața din România în aprilie 2007, deschizând prima cafenea din Europa Centrală și de Est, ca rezultat al unui joint-venture încheiat cu partenerul său european, grupul elen Marinopoulos. Grecii au pierdut franciza lanțului de cafenele în România, acționariatul fiind schimbat la începutul anului cu un joint venture între mai mulți antreprenori bulgari și compania-mamă.
Lanțul american are peste 20.000 de cafenele în 65 de țări și este cunoscut și pentru marca proprie de cafea.