Așa arată intrarea în România anului 2015

Publicat: 04/01/2015, 14:43
Actualizat: 21/03/2019, 03:39

Așa arată, în 2015, drumul care face legătura dintre două state europene, mai exact partea românească a podului de la Giurgiu. Asfaltul este găurit, iar starea proastă a infrastructurii face ca mașinile de dimensiuni mari să se balanseze puternic atunci când tranzitează podul. Drumul este însă mult mai bun pe partea bulgărească a podului.

Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale (CNADNR) este cea care are în administare acest drum și are în plan reabilitarea lui. Pe 17 octombrie, CNADNR a semnat un contract de proiectare și execuție pentru reabilitarea „Podului de la Giurgiu, peste Dunăre, pe DN5 km 64+884 – inclusiv drumul de acces de la ieșirea din vamă până la intrarea pe pod”, se arată într-un comunicat transmis de companie, în octombrie 2014.

Foto: Gândul // 3 ianuarie 2015

Obiectivul acestui contract constă în repararea și consolidarea podului existent, repararea și consolidarea drumului și a rampei de acces pe pod, reabilitarea parcărilor existente și a drumurilor din incinta punctului de vamă, reabilitarea drumului de acces în incinta punctului de vamă precum și realizarea unei parcări noi în incinta punctului de vamă și a unui sens giratoriu.

Valoarea contractului este de 46,1 milioane de lei, fără TVA, echivalentul a circa 12,8 milioane de euro, cu TVA, la un curs mediu de 4,45 lei/euro, din care 85% reprezintă finanțare nerambursabilă ce urmează a fi acordată de Comisia Europeană prin Fondul European de Dezvoltare Regională, restul sumei fiind asigurată de la Bugetul de Stat.

Contractul a fost atribuit Asocierii Collini Lavori S.p.A. – Tecnic Consulting Engineering Romania S.R.L. Lucrările ar urma să dureze 16 luni.

Podul a fost consolidat ultima dată în urmă cu 18 ani

În prezent, șoferii care vor să tranziteze podul de la Giurgiu trebuie să achite o taxă de 3 euro sau 13 lei pentru mașinile mici. În cazul TIR-urilor, taxa poate ajunge până la 165 (pentru vehicule rutiere cu masa totală maximă autorizată de mai mare sau egală cu 12 tone).

Întrebați cât au încasat din taxa pe pod în 2014, reprezentanții CNADNR nu au răspuns solicitării gândul până la această oră. De asemenea, șeful CNADNR, Narcis Neaga, și ministrul Transporturilor, Ioan Rus, nu au putut fi contactați.

Podul de la Ruse ar fi tranzitat zilnic de circa 1.000 de TIR-uri, potrivit unor informații neoficiale.

Podul, construit în 1952, are o lungime de 2.224 metri, din care 1.146 metri aparțin României. Tranzitul se poate realiza atât pe calea ferată, cât și pe șosea.

În vara lui 1997 a avut loc recepția oficială a lucrărilor de consolidare a podului. Lucrările au început în 1995, fiind finanțate cu 1,2 milioane de ECU (monedă care a precedat euro), echivalentul a circa 1,4 milioane de dolari, prin Programul PHARE, de către UE.

Acestea au constat în reparația hidroizolației, a îmbrăcăminții asfaltice, precum și înlocuirea rosturilor de dilatație. Executantul lucrărilor a fost CCCF București, iar consultant firma Consitrans.

Dacă duminică ar fi alegeri, tu cu cine ai vota?

Vezi rezultate

Loading ... Loading ...
Urmărește Gândul.ro pe Google News și Google Showcase
Medvedev îl amenință pe Trump să nu intervină în războiul din Ucraina, dacă va câștiga...
Alex Bodi a INCENDIAT internetul cu o singură poză! Recunoști personajul notoriu și controversat din...
FOTO. Ce veste despre manechinul de 44 de ani care și-a părăsit soțul milionar pentru...
Negocieri secrete între Ucraina și Rusia, dezvăluite în presa Germană. La ce nu vrea să...
Se măresc alocațiile începând cu 1 ianuarie. Ministrul Muncii a anunțat cu cât se vor...
"Undă de șoc" înaintea alegerilor prezidențiale din SUA. Răsturnare de situație într-un stat considerat "sigur"...
Vin ninsorile în București. Și chiar mai repede decât ne așteptam, potrivit meteorologilor EaseWeather
Actrița Maria Dinulescu, transformată total! A părăsit România în pandemie și s-a apucat de afaceri...
Regele Felipe al Spaniei, împroşcat cu noroi şi huiduit în timpul vizitei sale în localităţile distruse...
Nuntă transformată în coșmar. Mireasa s-a trezit la petrecere cu fosta iubită a soțului și...
Explozia de pe autostrada A7 i-a luat viața unui muncitor! Mesajul postat de Sorin Grindeanu,...
Amante celebre din showbiz-ul românesc! Unele au ajuns în faţa altarului, altele au rămas doar...
Noul Volvo XC90 are prețuri oficiale în România. SUV-ul suedez bate competiția germană!
Rezultate alegerile prezidenţiale din Republica Moldova. Maia Sandu preia conducerea în faţa lui Alexandr Stoianoglo....
Minune a INGINERIEI! Cum a rezistat acest material atât de mult timp?
Cutremur în cazul Elodia. Dan Diaconescu a aflat adevărul după 17 ani: Se sperie și...
Câte zile libere mai au românii până la finalul anului. Sunt garantate de Guvern
S-a costumat în Barbie, cu formele la vedere, și mulți au confundat-o cu Bianca Drăgușanu....
Se spală rufe azi, 2 noiembrie 2024, de Moșii de Toamnă? Iată ce spun preoții...
De ce refuză să își urmeze pasiunea băiatul Oanei Ioniță? Ce spune aceasta despre perioada...
EXCLUSIV! Renumitul fotograf Viorel Belinschi din Moldova, dezamagit de atitudinea lui Culita Sterp: ”A ales...
BANCUL ZILEI. Medicul către Bubulina: – Fiica ta are o nevroză. I-aş recomanda multă distracţie!
Maghiarii vin să muncească în România, care nu mai este o ţară ieftină