„Pentru anul trecut avem o creștere organică double digit. Am estimat să ajungem la 25 milioane euro, față de 18 milioane euro în 2013. Anul trecut am deschis patru magazine, avem 44 în total, iar în 2015 vom deschide trei locații ancoră mari (Noriel Mega Store), cu suprafețe între 750 și 1.000 metri pătrați. Vom deschide însă și locații în formatul nostru clasic de jucării unde vedem o oportunitate și nu putem fi prezenți cu formatul mare, poate în orașe mai mici, cu putere mai mică de cumpărare, care nu pot susține magazine mari. Într-un magazin mare investim cam jumătate de million de euro”, a declarat pentru MEDIAFAX directorul general al Noriel, Cristian Constantinescu.
Compania are în test și un format de magazin pentru bebeluși, Noriel Bebe, situat în mall Băneasa, dar Constantinescu spune că formatul pe care se bazează extinderea Noriel este cel standard, de jucării.
„Ne uităm să replicăm modelul și în piețele vecine. Ne uităm la Ungaria, Bulgaria, Republica Moldova”, a spus șeful Noriel, apreciind că extinderea pe piețele externe ar putea începe chiar din acest an.
Tot în 2015, Noriel va avea și serviciu de pickup în store, prin care clienții vor putea ridica din magazine ce comandă online. Șeful Noriel apreciază că utilizarea online-ului va avea în continuare un trend ascendent, la fel și vânzările prin acest canal, unde Noriel a înregistrat în 2014 o creștere de peste 60% comparativ cu 2013.
„Vedem foarte interesant online-ul pentru a promova și categoria pentru bebeluși. Categoria de produse pentru bebeluși o să o promovăm puternic în 2015. Intrăm puternic pe private label. Vom avea propriul brand de scutece de unică folosință, dar și pe alte categorii majore din produsele pentru bebeluși. Având branduri proprii, avem libertate mai mare pentru a face promoții”, a spus Constantinescu.
Produsele vor fi fabricate în parteneriat cu producători din China, care lucrează și pentru companii internaționale mari. De altfel, peste o treime din cele 2.000 de jucării comercializate de Noriel sunt fabricate sub propriul brand.
„Circa 600-700 din produsele noastre sunt sub brand propriu, din 2.000, și vom crește, mai ales partea de jucării creative, cu potențial mare de dezvoltare în viitor. Am ajuns la circa 40% din vânzâri în decembrie și vrem să atingem 50%. Vedem o valoare mai mare dată consumatorilor de produsele noastre sub brand propriu. Avem proprii designeri de jucării”, a arătat Constantinescu.
Noriel deține o fabrică în Filipeștii de Pădure, în județul Prahova, unde produce în special jocuri de societate și puzzel-uri, dar intenționează să extindă gamele de produse fabricate aici.
„Unele jucării sub brand propriu le producem cu partenerii chinezi, pur și simplu pentru că standardul de cost și calitate este unul foarte bun și din păcate pe piață noastră nu am găsit soluții, iar unele le producem în fabrica noastră din Filipeștii de Pădure, unde producem tot ce înseamnă jocuri de societate și puzzle-uri. Vrem să producem și alte jucării aici, mai ales din cauza cererii în creștere, problema este că sunt multe categorii în care este absolut imposibil. Poate că din art & craft vom face mult mai mult”, a spus Constantinescu.
În ceea ce privește fabrica, Constantinescu spune că Noriel are în plan pentru 2015 să extindă capacitatea prin relocarea într-un spațiu mai mare în aceeași zonă din Prahova, unde vor lucra aceeași angajați.
Compania are un total de 150 de angajați în fabrică, depozit, magazine și birouri.
O parte din produsele Noriel sunt prezente și pe rafturile unor rețele de hipermarketuri, adaptate profilului clienților acestor magazine.
Constantinescu apreciază că 2014 a fost cel mai bun an de până acum pentru companie, dar și pentru piața de jucării din România, evaluată la circa 150 milioane euro.
Acționarul majoritar al companiei este familia Constantinescu, restul acțiunilor fiind deținute de fondul de investiții Axxess Capital.