„Estimez că peste 3.000 de români care și-au permis anul trecut să meargă într-o excursie exotică, de peste 1.000 de euro, au cerut un însoțitor de la agenții, pentru că nu știu limbi străine”, a spus Văduvoiu.
El a adăugat că un astfel de însoțitor, care le asigură turiștilor traducerea la obiectivele pe care le vizitează, îi costă pe aceștia încă 10% din valoarea vacanței. În general, un astfel de însoțitor pleacă cu un grup de 15-20 de persoane.
„Acești turiști, care nu vorbesc limbi străine, sunt persoane cu vârste între 50 și 60 de ani și care fie au niște business-uri proprii, fie au copii cu bani, fie au pensii mari. În general merg în circuite culturale de 7-13 zile, în general în țări din America de Sud, dar mai ales din Asia”, a afirmat Văduvoiu.
Perfect Tour, cea mai mare agenție de turism din România după cifra de afaceri de anul trecut, este specializată în turismul de business și în vacanțe de lux.
Agenția, deținută de Corina Păcuraru, a înregistrat în 2014 o cifră de afaceri de 220 milioane de lei (aproape 50 de milioane de euro), față de 207 milioane de lei în 2013. Și profitul a fost în ușoară creștere față de anul precedent, când a atins 1,3 milioane de lei.
Văduvoiu spune că majorarea afacerilor provine atât din creșterea portofoliului de clienți corporate, cât și din numărul mai mare de vacanțe vândute pe produsele proprii – Disneyland, croaziere și vacanțe exotice.