Aceste trei cuvinte și logo-ul aferent lor au apărut imediat după anunțul atacului terorist de la Charlie Hebdo. Sloganul a luat naștere aproape instantaneu pe Twitter, în data de 7 ianuarie, cu aportul unui director artistic.
Este o imagine care nu are nevoie de cuvinte, scrie huffingtonpost.fr. Autorul pancartei „Je suis Charlie” a fost identificat de publicația franceză Le Progres: se numește Joachim Roncin și este director artistic și jurnalist în domeniul muzical pentru revista „Stylist”. El a publicat pentru prima oară mesajul „Je suis Charlie” pe Twitter, miercuri, la ora 11:52, la aproape o oră după atacul asupra caricaturiștilor de la Charlie Hebdo.
„Am realizat această imagine deoarece nu am cuvinte să descriu tragedia”, explică Joachim Roncin. Acesta a răspuns imediat dorinței presei de a folosi sloganul său. Hashtag-ul utilizat, #JeSuisCharlie, a fost distribuit într-o singură zi de 619.000 de ori. „Je suis Charlie” a devenit mesajul de solidaritate și de emoție al oamenilor obișnuiți, dar și al vedetelor, jurnaliștilor, caricaturiștilor, politicienilor de pretutindeni.
Sloganul s-a transformat în „Eu sunt Charlie”, în limba română, „I am Charlie”, în limba engleză, „Yo Soy Charlie” în limba spaniolă sau „Ich bin Charlie” în limba germană. Pe site-ul publicației Charlie Hebdo, toate caricaturile au fost înlocuite cu bannerul „Je suis Charlie”. De asemenea, pe pagina charliehebdo.fr poate fi consultat un fișier cu traducerile sloganului în toate limbile.