Prima pagină » Magazin » Gestul făcut de Arnold Schwarzenegger pentru revista Charlie Hebdo

Gestul făcut de Arnold Schwarzenegger pentru revista Charlie Hebdo

Gestul făcut de Arnold Schwarzenegger pentru revista Charlie Hebdo
Actorul Arnold Schwarzenegger se numără printre noii abonați ai săptămânalului francez Charlie Hebdo, al căror număr s-a dublat după atacul terorist comis miercuri la sediul din Paris al publicației satirice, și îndeamnă oamenii să facă același lucru, informează hollywoodreporter.com.

Peste 13.000 de persoane s-au abonat, de miercuri, la săptămânalul francez, a precizat cotidianul Le Figaro, dublându-se, astfel, numărul celor care urmăresc regulat publicația. Anterior, Charlie Hebdo avea 10.000 de abonați.

„Sunt alături de francezi în lupta împotriva terorismului și vreau să transmit un mesaj, așadar, mă abonez. Și voi ar trebui să faceți la fel”, a scris Arnold Schwarzenegger, joi, pe Twitter, mesajul său fiind însoțit de un link unde se poate face abonarea și de popularul hashtag #JeSuisCharlie.

Scenariști, producători și regizori din Societatea civilă a scenariștilor, producătorilor și regizorilor (L’ARP) din Franța au încurajat, de asemenea, abonarea la Charlie Hebdo. Într-o declarație publicată pe site-ul asociației, grupul a declarat că „are un angajament profund privind libertatea de exprimare și procesul de creație”.

Declarația a fost semnată de consiliul de conducere, printre ai cărui membri se numără Michel Hazanavicius, Claude Lelouch și Costa-Gavras, regizori premiați cu Oscar.

Editorii Charlie Hebdo au anunțat că o nouă ediție a publicației este programată să apară miercurea viitoare, echipa lucrând în redacția ziarului Libération. Echipa Charlie Hebdo a primit mai multe donații pentru continuarea activității săptămânalului. Printre cei care au decis să sprijine financiar publicația se numără și Guvernul francez, care a donat un milion de euro. De asemenea, Charlie Hebdo a primit 250.000 de euro dintr-un fond al presei susținut de publisherii francezi, 250.000 de euro dintr-un fond pentru inovație digitală susținut de Google și 100.000 de lire sterline de la The Guardian Media Group, compania care editează cotidianul britanic The Guardian, după cum relatează publicația The Hollywood Reporter.

Publicația satirică Charlie Hebdo ar urma să apară miercurea viitoare într-un tiraj excepțional de un milion de exemplare, conform presei franceze. În mod obișnuit, Charlie Hebdo avea un tiraj de aproximativ 50.000 de exemplare.

Un reprezentant al săptămânalului Charlie Hebdo a anunțat încă de joi că o nouă ediție a publicației satirice franceze va apărea miercurea viitoare, după cum a relatat la momentul respectiv AFP.

„Vom continua, am decis că săptămânalul va fi publicat și săptămâna viitoare. Suntem cu toții de acord”, a declarat editorialistul Patrick Pelloux, care este și specialist în medicina de urgență. Acesta a precizat că echipa publicației urmează să se întâlnească în viitorul apropiat. „Îl vom face la noi, ne vom descurca”, a spus acesta, precizând că redacția publicației nu este accesibilă, fiind în derulare ancheta privind atacul de miercuri.

„Este foarte greu, cu durerea noastră, cu temerile noastre, dar o vom face oricum, pentru că această prostie nu va câștiga. Charb (directorul publicației, ucis miercuri în atac, n.r.) a spus întotdeauna că săptămânalul trebuie să fie publicat, indiferent de situație”, a continuat Pelloux, cu o voce stinsă.

Echipa care a rămas la Charlie Hebdo s-a reunit joi, în jurul prânzului, pentru a discuta despre viitorul publicației, a explicat pentru AFP Gerard Biard, redactor-șef al săptămânalului. „Vom lansa ceva săptămâna viitoare, nu știm încă exact sub ce formă”, a declarat Biard.

Charlie Hebdo este un săptămânal satiric, nonconformist, cunoscut pentru caracterul său profund antireligios și pentru caricaturile cu profetul Mahomed, pe care le publică în mod regulat.

Charlie Hebdo, un jurnal fără publicitate, apare pe piața franceză în fiecare miercuri, la prețul de 3 euro.

În paginile acestui săptămânal sunt publicate caricaturi, relatări, polemici și glume. Folosind un ton ireverențios și nonconformist, Charlie Hebdo are o orientare profund antireligioasă și de stânga, publicând articole despre extrema dreaptă, catolicism, islam, iudaism, cultură, politică etc.

Publicația Charlie Hebdo a fost lansată în 1969 și a avut o apariție neîntreruptă până în 1981. Ulterior apariția a fost suspendată, iar, în decembrie 1982, a mai apărut un număr al acesteia. În 1992, Charlie Hebdo a reînceput să apară cu regularitate, fiind editată de Stéphane Charbonnier, cunoscut sub numele de Charb, un renumit caricaturist și jurnalist francez. Predecesorii acestuia în funcția de director al publicației au fost François Cavanna (în perioada 1969 – 1981) și Philippe Val (din 1992 până în 2009).

12 persoane (11 bărbați și o femeie) au murit, iar alte 11 au fost rănite, miercuri, într-un atac comis de indivizi înarmați cu arme automate și lansatoare de rachete la sediul parizian al revistei satirice Charlie Hebdo. Printre decedați se numără directorul publicației, Stéphane Charbonnier (Charb), și alți trei cunoscuți caricaturiști – Jean Cabut (Cabu), Bernard Verlhac (Tignous) și Georges Wolinski (Wolinski).