„Suntem optimiști că 2015 va continua ritmul din anii precedenți, iar vânzările vor crește. Pe ansamblul Europei, vânzările ar trebui să continue să își revină, în special pe piețele din sudul continentului, care pornesc de la un nivel extrem de scăzut”, a declarat Ian Robertson, director de vânzări și marketing al BMW.
Producătorii de automobile de lux BMW, Mercedes-Benz și Audi concurează pentru poziția de lider mondial pe segmentul premium, deținută de BMW din 2005.
Audi, divizie a grupului Volkswagen, aflată pe locul al doilea pe piață, a redus anul trecut diferența față de BMW și intenționează ca în următorii cinci ani să investească 24 de miliarde de euro în tehnologie și producție, în încercarea de a urca pe primul loc în funcție de vânzări, până în 2012.
Pe lângă redresarea din Europa, de la un minim al ultimelor două decenii, BMW anticipează continuarea creșterii pe piețele din Statele Unite și Asia.
Vânzările BMW au totalizat anul trecut 2,12 milioane de automobile, inclusiv vehicule Mini și Rolls-Royce, în creștere cu 7,9% comparativ cu 2013.
Brandul BMW a consemnat o creștere de 9,5% a livrărilor, la 1,81 milioane de automobile.
Vânzările Audi au avansat cu 11%, la un nou record de 1,74 milioane de vehicule, iar decalajul față de BMW s-a redus de la 79.658 unități la 70.619 unități.
Audi va spori presiunea asupra BMW cu ajutorul lansării unei versiuni modernizate a SUV-ului Q7, care poate atinge 100 de kilometri pe oră în doar 6,1 secunde și care va concurea popularul X5 al BMW.
Mercedes-Benz, aflată pe locul al treilea, a înregistrat anul trecut cea mai mare creștere a vânzărilor, de 13%, la 1,65 milioane de vehicule. Compania a lansat modelul GLE Coupe la salonul auto de la Detroit. SUV-ul va concura cu BMW X6.