Michelle Phan, în vârstă de 27 de ani, are peste un miliard de vizualizări pe YouTube și șapte milioane de urmăritori, propria linie de cosmetice L”Oreal, un startup de produse cosmetice renumit, Ipsy, și o carte – în care îi învață pe oameni cum să folosească machiajele, scrie recode.net.
Femeia în vârstă de 27 de ani s-a născut într-o familie săracă și acum deține o companie care generează vânzări anuale de 120 milioane de dolari. Phan are 700.000 de abonați care primesc așa-numitele „Glam Bags” – pachete cu produse cosmetice – pentru 10 dolari pe lună.
„Primul filmuleț pe care l-am încărcat pe canalul meu de YouTube era cu niște câini”, a declarat Phan, într-un interviu.
În 2007, Phan era chelneriță și nu reușea să obțină un job într-un magazin de produse cosmetice deoarece nu avea experiență de vânzătoare. „În loc să mă simt neîndreptățită, am deschis o altă ușă, care s-a întâmplat să fie un laptop”.
Phan a început să realizeze tutoriale de machiaj și femeile au fost pur și simplu cucerite de profesionalismul ei. Între timp, branduri de cosmetice precum Lancome încercau să se impună pe YouTube cu filmulețe virale despre machiaj. În 2008, un director de la Lancome a găsit tutorialele lui Phan pe YouTube și aceasta a devenit purtătorul de cuvânt al celebrului brand.
Phan spune că filmulețele ei realizate cu aparatură de amator sunt mai potrivite pentru persoanele obișnuite, deoarece par mai autentice decât producțiile prelucrate. „Anul trecut, 60% din trafic a venit de pe calculator”, a mai precizat Phan. „Astăzi, 70% vine din mobil”.
În toamna lui 2014, antreprenoarea a lansat Shift Music Group, prin care artista va finanța proiecte muzicale ale tinerilor. De asemenea, Phan a scos pe piață cartea „Make Up: Ghidul tău de frumusețe, stil și succes – online și offline”.
„Trăim într-o epocă în care ar trebui să colaborăm. Avem la îndemână internetul. Este greu să spui cine deține internetul. Cred în Echipa Internetului, sunt aici să îmi protejez utilizatorii de YouTube… Sunt aici să lupt și să imi susțin punctele de vedere”, a conchis Michelle Phan.