Vânzările auto au crescut cu 5,7%, la 12.550.771 unități, datorită programelor guvernamentale de tipul „Rabla” și a comenzilor en-gros din partea companiilor. S-a constatat o migrare spre mărcile mai ieftine, precum Dacia și Skoda, care au înregistrat cele mai mari creșteri ale vânzărilor. Spania și Marea Britanie au înregistrat o creștere a vânzărilor pe piața auto, în 2014, cu 18%, respectiv 9,3%. ACEA a precizat într-un comunicat că vânzările din decembrie 2014 au crescut cu 4,7% de la an la an și pentru a 16-a lună consecutivă.
Totuși, jucătorii din industrie rămân precauți în privința creșterii din 2015, deoarece multe programe de stimulare a reîntineririi parcurilor auto se vor încheia. Carlos Ghosn, directorul executiv al alianței Nissan-Renault, a spus săptămâna aceasta, în cadrul Salonului Auto de la Detroit, că vânzările la nivel european vor crește modest în 2015, cu 1-2%.
Peter Fuss, un analist al industriei auto pentru E&Y, a declarat vineri că vânzările în acest an vor crește cu 3%. „Rămânem sceptici cu privire la capacitatea vânzărilor de mașini noi de a reveni la nivelurile de dinaintea crizei, în următorii ani”. În Spania, guvernul a extins de mai multe ori o schemă de schimbare a parcului auto, cunoscută drept Plan PIVE, care oferă discount-uri la modelele auto cu emisii poluante reduse.