Vânzările Dacia au crescut cu 19% anul trecut, la 511.000 de autovehicule, principala piață fiind în continuare Franța, cu aproape 105.893 de unități, în timp ce în România livrările au avansat tot cu 19%, la 29.625 de unități, echivalentul unei cote de piață de 31,2%.
„2014 va intra în istoria Dacia, deoarece am vândut peste 500.000 de unități. Dacia intră astfel, într-un grup foarte restrans al constructorilor care comercializează 500.000 de mașini pe an. Trecem peste jumătate de milion de mașini vândute, fiind printe cei mai dinamici din Europa. Este o sursă de mândrie importantă. Trandul angajat de Dacia este pozitiv, cu o creștere 19%, avans important față de 2013. Remarcăm creștere în multe țări, inclusiv în România”, a declarat luni, într-o conferință de presă, Jan Ptacek, director comercial Dacia.
Cel mai vândut model a fost Sandero, cu 169.000 de unități, din care 80% în Europa Occidentală, iar din acesta vânzările de Sandero Stepway au o pondere de peste 50%.
Pe locul 2 ca vânzări se află Duster, cu 160.318 unități vândute, lideri fiind piețele din România, Franța și Spania. Dacia a vândut, de asemenea, 100.000 de modele Logan, cel mai multe în România, dar și alte țări din Europa de Est.
Europa domină în clasamentul pe regiuni, circa trei sferturi din mașinile vândute de Dacia în 2014 fiind înmatriculate în țările Vechiului Continent. Marca românească a câștigat anul trecut 0,4 puncte procentuale, ajungând să dețină 2,5% din piața regiunii.
Cu aproape 106.000 de unități, Franța este prima destinație de export a Dacia. Cota sa de piață se ridică la 4,88%, ceea ce o plasează pe locul 5 în topul mărcilor cele mai vândute în Hexagon, imediat după Volkswagen. Această performanță este susținută de succesul modelelor Duster și Sandero (acesta din urmă fiind al treilea model cel mai cumpărat de clienții particulari din Franța).
Germania ocupă a doua treaptă a podiumului, cu puțin peste 50 000 de unități și o cotă de piață de 1,55%.
Aflată pe poziția a treia, Spania a atras aproape 46.000 de unități, ceea ce înseamnă o cotă de piață de 4,7%, cel mai bun rezultat de când Dacia este comercializată în această țară. Sandero este modelul cel mai vândut către clienții particulari din Spania.
Italia se situează pe locul al patrulea, cu ceva mai puțin de 40.000 de mașini vândute și o cotă de piață de 2,7%, în timp ce Algeria, Turcia și Maroc au înregistrat, fiecare, vânzări de peste 30.000 de unități.
În Marea Britanie, Dacia a vândut anul trecut aproape 24 000 de unități, ceea ce situează Regatul Unit pe locul al optulea în clasamentul exporturilor mărcii.
„Avem încredere pentru potențialul pieței din România, pentru că a revenit pe creștere în 2014, sperăm că tendința va continua și în 2015. Ar trebui să fie un an foarte bun pentru Dacia, ne uităm cu optimism la 2015. Ne vom îmbogăți gama cu noi modele, respectiv Lodgy și Dokker Stepway. (…) Suntem pe cale să creștem numărul de piețe, de curând am început vânzările în Israel, și suntem prezenți în 43 de țări. Creșterea ar trebui să-și urmeze cursul în 2015, ținând cont de piața europeană, care și-a relut tendița pozitivă și de perspetivele mai degrabă optimiste pe piața românească, creșterea ar trebui să continue și pe 2015”, a adăugat Ptacek.
Anul trecut, Dacia a vândut în România 24.890 de mașini.
„Fiecare model Dacia s-a situat în 2014 în poziția de lider în segmentul său în România. Cu peste 11.300 de unități vândute, ceea ce înseamnă aproximativ 38% din vânzările totale, Logan berlină rămâne soclul mărcii Dacia în România. În iunie 2014, oferta Logan s-a îmbogățit cu o serie limitată intitulată Logan 10 ani. Versiunea MCV a adăugat 2.646 unități la acest total și s-a impus ca cel mai vândut model break din România. Duster ocupă a doua treaptă a podiumului, cu 6.134 unități vândute. Sandero (inclusiv versiunea Stepway), domină detașat segmentul B-hatch și, cu aproape 5.000 de unități, se plasează pe locul al treilea în clasamentul pe modele”, arată datele Dacia.
Constructorul este deținut de grupul francez Renault.