Clienții pasionați de jocuri vor putea să se folosească de sunete și mișcări ale mâinilor pentru a face tranzacții, a anunțat banca din Istanbul, pe site-ul propriu.
În timp ce președintele turc Recep Tayyip Erdogan a afirmat anul trecut că este tot mai mult împotriva Internetului și a blocat în primăvară accesul la Twitter și YouTube, măsură anulată ulterior de justiție, băncile din țară se întrec pentru a satisface un număr tot mai mare de clienți interesați de tehnologie.
În trimestrul încheiat în septembrie 2014, turcii au efectuat tranzacții în valoare de 17,4 miliarde de lire turcești (7,4 miliarde dolari) prin intermediul telefoanelor mobile, potrivit datelor asociației bancare din Turcia, pe fondul dezvoltării puternice a canalelor de distribuție neconvenționale.
Akbank TAS, a doua mare bancă listată la bursă din Turcia, a anunțat luna trecută, într-o prezentare, că numărul clienților care folosesc servicii bancare mobile a crescut în 2014 la 1,2 milioane, de la 247.000, în urmă cu doi ani.
Denizbank, deținută de banca rusă Sberbank, a anunțat că a fost prima instituție bancară care a luat în considerare cererile de creditare efectuate prin intermediul Twitter, când a lansat serviciul, în 2013.
Divizia din Turcia a ING Groep oferă clienților customer service prin intermediul unui robot, iar acum Isbank oferă servicii prin intermediul unei console de jocuri.
„Chiar dacă Isbank este considerată de investitori plictisitoare și asemănătoare unei bănci de stat, continuă să fie inovativă în domeniul tehnologiei”, a declarat Cagdas Dogan, analist la BGC Partners în Istanbul.
Dogan consideră că decizia legată de Xbox este bună pentru atragerea de clienți tineri de către Isbank, care are o bază solidă de clienți vârstnici.