CNA a analizat, în ședința de marți, o adresă primită de la Ministerul Afacerilor Interne – Inspectoratul General pentru Situații de Urgență (IGSU). Totodată, membrii CNA i-au audiat, marți, pe reprezentanții IGSU.
Potrivit adresei, pe fondul producerii, în ultima perioadă, pe teritoriul României a unor cutremure de magnitudine redusă sau moderată au fost diseminate către populație informații discordante cu privire la măsurile și modul de comportare cu prilejul unui astfel de eveniment.
În acest context, Ministerul Afacerilor Interne, prin IGSU, și-a propus demararea unei campanii naționale de informare preventivă, intitulată „Nu tremur la cutremur”, al cărei obiectiv principal este conștientizarea, informarea și pregătirea populației pentru a reacționa corect în situația producerii unui cutremur.
Astfel, principalele materiale suport ale acestei acțiuni sunt șapte spoturi animate care conțin informații referitoare la măsurile care trebuie adoptate și comportamentul adecvat înainte de producerea, pe timpul și după manifestarea unei mișcări seismice, în mai multe situații: acasă, pe stradă, la serviciu, la școală și în spații comerciale.
În vederea facilitării difuzării spoturilor, ca informații de interes public, prin intermediul mass-media, IGSU a solicitat CNA să sprijine campania prin emiterea unei recomandări în acest sens.
Aceste spoturi realizate de IGSU respectă prevederile unui acord de colaborare încheiat în anul 2014 între CNA și IGSU.
Astfel, CNA a decis să recomande radiodifuzorilor să difuzeze aceste spoturi în regim noncomercial, în categoria mesajelor de interes public.
Potrivit articolului 6, alineatul 1 din Legea audiovizualului, decizia editorială de difuzare a acestor spoturi aparține exclusiv radiodifuzorilor.