CNADNR argumentează necesitatea celor 456 de posturi noi atât prin extinderea sistemului informatic de emitere ș gestiune a rovinietei, prin suplimentarea numărului de camere amplasate la nivelul punctelor cu trafic intens pe drumurile naționale și autostrăzi, precum și pe fondul redimensionării activității la nivelul direcțiilor regionale și înființării unor secții de autostrăzi având în componență centre de întreținere și coordonare.
Respectivele centre se ocupă de coordonarea activităților de întreținere vară-iarnă, monitorizarea traficului și menținerea siguranței circulației pe sectoarele de autostradă.
Un alt argument pentru creșterea personalului este organizarea unor agenții de control și încasare în puncte de trecere înființate prin hotărâri de Guvern, la granița cu Bulgaria, Ucraina și Serbia.
„Cele 456 posturi solicitate suplimentar asigură 81% din necesarul suplimentar generat de noile activități, restul urmând să fie asigurat prin redistribuirea de posturi din cadrul CNADNR”, a comunicat compania, la solicitarea MEDIAFAX.
După aprobarea bugetului pentru acest an, prin HG, CNADNR va scoate la concurs posturile pentru personalul vizat.
CNADNR, revenită recent în subordinea Ministerului Transporturilor, a programat cheltuieli pentru investiții de 5,49 miliarde lei în acest an, în creștere de 2,3 ori față de suma bugetată pentru 2014.
În proiectul de buget pentru 2015 sunt prognozate venituri de 5,51 miliarde lei și un profit brut de 215,5 milioane lei, în vreme ce, în bugetul aferent anului trecut, veniturile erau estimate la 6,89 miliarde lei, iar profitul brut la 233,1 milioane lei.
Cheltuielile cu salariile sunt estimate la 195,9 milioane lei în acest (+17,8%), iar cele cu bunurile și serviciile sunt evaluate la 642,5 milioane lei (-33,4%).
CNADNR a inaugurat 50 de kilometri de autostradă anul trecut (22 de kilometri între Orăștie și Sibiu, respectiv 28 de kilometri între Nădlac și Arad), mai puțin de jumătate față de nivelul din 2013.
Ministrul Transporturilor, Ioan Rus, a declarat la jumătatea lunii ianuarie că rețeaua autostrăzilor din România, care totalizează 700 kilometri în prezent, va fi extinsă cu 50 kilometri în acest an și cu 200 de kilometri în 2016.
CNADNR a funcționat până în ianuarie 2013 în subordinea Ministerului Transporturilor, fiind ulterior trecută în administrarea Departamentului pentru Proiecte de Infrastructură și Investiții Străine, condus atunci de Dan Șova.