Prima pagină » Interviurile Gândul » O schimbare aparent inofensivă din Educație poate „bloca” activitatea din școli

O schimbare aparent inofensivă din Educație poate „bloca” activitatea din școli

Într-un interviu pentru gândul, ministrul Educației Sorin Cîmpeanu afirmă să se teme de blocarea procesului didactic, dacă noua prevedere privind contestarea notelor de către elevi nu va fi aplicată cu responsabilitate. „În măsura în care se va face uz într-o manieră exagerată, și în cazuri în care nu sunt deloc fundamendate de această prevedere, îmi exprim îngrijorarea cu privire la posibilitatea blocării procesului didactic. Vom avea toți profesorii implicați într-o acțiune națională de răspuns la contestații"

„În măsura în care  se va face uz într-o manieră exagerată și în cazuri în care nu sunt deloc fundamendate de această prevedere, îmi exprim îngrijorarea cu privire la posibilitatea blocării procesului didactic. Vom avea toți profesorii implicați într-o acțiune națională de răspuns la contestații”, a declarat ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, într-un interviu acordat gândul.

Sorin Câmpeanu nu neagă însă dreptul elevilor de contesta notele atunci când sunt nemulțumiți de cum profesorii i-au evaluat.

„Pe de altă parte, nu poți să iei dreptul elevului de a contesta o anumită notă, în măsura în care consideră și aduce argumente că a fost nedreptățit”, spune ministrul Educației în interviul pentru gândul pe care îl puteți citi în întregime AICI.

Ministerul Educației a publicat, marți, 13 ianuarie, în Monitorul Oficial, Ordinul privind aprobarea Regulamentului de organizare și funcționare a unităților de învățământ preuniversitar (ROFUIP). Ordinul nr. 5.115 a fost aprobat pe 15 decembrie 2014 și este semnat de fostul ministru Remus Pricopie. Acesta va intra în vigoare la jumătatea lunii februarie, la 30 de zile de la publicarea în Monitorul Oficial.

Noul regulament de organizare a școlilor prevede că elevul  are dreptul de a contesta rezultatele evaluărilor de la clasă, solicitând învățătorului sau profesorului să le justifice în termen de cinci zile de la comunicare. În situația în care argumentele prezentate de cadrul didactic nu sunt considerate satisfăcătoare, elevul sau părintele, tutorele sau susținătorul legal poate solicita, în scris, directorului unității de învățământ, reevaluarea lucrării scrise. Nu se poate solicita reevaluarea probelor orale sau practice. Citiți mai mult despre prevederile regulamentului AICI.