Inginerii de la Taylor&Sons, o companie înființată în 1875, au fost șocați să afle în 2009 că Registrul Companiilor, agenția guvernamentală britanică responsabilă cu înregistrarea firmelor, a încadrat compania în rândul celor falimentare, scrie nypost.com.
Compania Taylor&Sons nu avea însă probleme, ci o alta, care se numea Taylor&Son. Greșeala a fost corectată trei zile mai târziu, dar s-a dovedit catastrofală pentru afacerea celor de la Taylor&Sons, care în acel moment obținea câștiguri semnificative pe piață. Un fost proprietar al companiei Taylor&Sons a dat în judecată guvernul britanic, despre care spune că a distrus o afacere printr-o simplă greșeală de tehnoredactare.
Joi, Înalta Curte de Justiție britanică a stabilit că guvernul trebuie să achite cheluieli judecătorești de 9 milioane lire sterline (13,6 milioane dolari). Chiar dacă greșeala a fost remediată, informația falsă a ajuns la alte companii și creditori, care s-au dezis rapid de Taylor & Sons. „Ne-am pierdut întreaga credibilitate și toți furnizorii au crezut că suntem în faliment. A fost ca un Armageddon”, a declarat co-proprietarul firmei, Philip Davison-Sebry.
Compania le-a explicat clienților săi că totul a fost o greșeală, dar răul devenise deja ireparabil. Taylor&Sons a pierdut cel mai bun client, Tata Steel, cu care avea un contract lunar de 400.000 lire sterline, precum și un contract potențial cu Royal National Lifeboat Institute, în valoare de 3 milioane lire sterline. La momentul în care funcționarii britanici au comis teribila greșeală de tehnoredactare, firma Taylor & Sons avea 250 de angajați. Două luni mai târziu, compania a intrat sub administrație specială.