În urmă cu câțiva ani, BMW a primit informații potrivit cărora hoții ar fi vizat sistemele fără cheie de deschidere a autoturismelor. La acea vreme, BMW a precizat că problema este prezentă la toți producătorii auto, indiferent dacă folosesc sau nu sistemul keyless. În acest caz, hackerii foloseau dispozitive de tipul ODB (On-Board Diagnostic), pentru a modifica softul mașinilor BMW, informează zdnet.com.
O nouă provocare informatică pentru BMW
BMW s-a confruntat recent cu o problemă similară: săptămâna trecută, compania germană a prezentat un patch care a fost instalat în sistemul a 2,2 milioane modele BMW, Mini și Rolls-Royce – acestea utilizând software-ul ConnectedDrive.
Platforma include o cartelă SIM, pentru conectivitatea necesară navigației și actualizării aplicațiilor, precum și funcția de apelare de urgență a BMW, asistență rutieră, setarea unui hotspot wi-fi etc. Funcțiile pot fi controlate însă și cu ajutorul sistemul de blocare a mașinii.
Asociația auto germană ADAC, care a semnalat problema de securitate a mașinilor BMW, a demonstrat în repetate situații că hackerii pot folosi un smartphone pentru a deschide portiera „în câteva minute”, fără să lase vreo urmă.
BMW nu a precizat exact care este defecțiunea, dar a confirmat-o și a spus că va spori securitatea sistemului ConnectedDrive, asigurându-se că folosește protocolul HTTPS, atunci când criptează traficul web.
Patch-ul celor de la BMW survine într-un moment în care hackerii sunt tot mai interesați de mașinile conectate în rețea. După cum au precizat unii cercetători în 2014, conexiunea Bluetooth este principala vizată de atacatorii informatici, deoarece este simplă. Sistemele celulare instalate în mașini reprezintă „Sfântul Graal” al hackerilor, deoarece aceștia se bazează pe atacurile cibernetice de la distanță.