„Ceasul inteligent al Swatch va putea comunica prin intermediul Internetului”, a declarat directorul general al companiei elvețiene, Nick Hayek. El a adăugat că utilizatorii vor putea face plăți mobile prin intermediul acestui dispozitiv, care va funcționa cu softuri Windows și Android.
Piața pentru astfel de ceasuri, care permit efectuarea de convorbiri telefonice și comunicații de date, va atinge probabil 10 miliarde de dolari în 2018, au estimat analiștii Citigroup anul trecut, jumătate din piață fiind reprezentată de utilizatorii tradiționali de ceasuri care fac trecerea la dispozitivele inteligente.
Swatch a acumulat în ultimele decenii experiență în dezvoltarea de tehnologie care poate fi inclusă într-un smartwatch, cum ar fi bateriile cu durată mare de funcționare, atât de subțiri încât pot fi îndoite.
Marca Tissot a Swatch fabrică ceasuri cu ecrane tactile încă din 1999, iar în prezent acestea includ altimetru, busolă și senzori pentru înregistrarea scufundărilor.
În urmă cu doi ani Hayek era sceptic în privința potențialului smartwatch-urilor, considerând că nu vor revoluția industria de profil. El și-a exprimat deseori îngrijorarea că ecranele acestor ceasuri sunt prea mici pentru a permite comunicarea, iar aceste produse ar avea nevoie să fie încărcate prea des.
Hayek a declarat anul trecut că Swatch nu va participa la cursa de a fi prima companie care dezvoltă aceste produse, din cauza reticenței utilizatorilor. El a afirmat la un moment dat că mărcile de lux ale companiei, precum Blancpain, sunt smartwatch-uri pentru că „te fac să arăți inteligent”.
AppleWatch va include funcții de monitorizare a sănătății și alte aplicații pentru hărți, fotografii și mesaje. Directorul general al Apple, Tim Cook, a prezentat anul trecut și un sistem de plăți mobile.
Câteva mărci de ceasuri de lux, deținute de grupurile LVMH Moet Hennessy Louis Vuitton și Richemont, se implică la rândul lor pe piața ceasurilor inteligente.
TAG Heuer, deținută de LVMH, intenționează să lanseze un smartwatch în acest an, cu funcții GPS și de monitorizare a sănătății.
Brandul Montblanc al Richemont a prezentat e-Strap, un ceas care poate urmări activitățile deținătorului și să localizeze telefonul mobil al acestuia prin intermediul tehnologiei Bluetooth.
Swatch negociază cu retailerii introducerea sistemului său de plăți mobile, după ce a ajuns deja la acorduri cu cei mai comercianți din Elveția, Migros și Coop.