„În pofida sancțiunilor, Kalașnikov a înregistrat un profit net pentru prima oară în șapte ani”, a declarat directorul general al Kalașnikov, Alexei Krivoruchko, potrivit money.cnn.com.
Producătorul armei AK-47 s-a numărat printre primele companii rusești sancționate de autoritățile occidentale, pe fondul incursiunii Rusiei în Ucraina. Kalașnikov a pus creșterea pe seama câștigării unor noi clienți, cu precădere în Asia și Africa și o nouă strategie, adoptată în 2014.
Compania a lansat un nou brand, care vizează consumatorii civili. Pe lângă arme, Kalașnikov vinde haine și accesorii și are un nou slogan: „Protejarea păcii”.
Printre cei mai importanți clienți ai Kalașnikov se numără armata rusă și alte agenții de securitate, care cumpără cele mai noi arme dezvoltate de companie.
Apărarea și siguranța națională au fost singurele departamente care au scăpat de tăierile bugetare de 10%, ordonate de președintele Vladimir Putin. Potrivit unor estimări, cheltuielile armatei ruse vor crește cu 85% între 2012 și 2017. Kalașnikov a produs 120.000 de arme în 2014 și estimează că producția va fi cu 25% mai mare în acest an.