Modelul pe care echipa Apple îl are în vedere este un minivan, a declarat una dintre surse.
Mai mulți angajați din cadrul proiectului „Titan” au experiență în domeniul auto, lucrând anterior în cadrul unor companii europene care produc mașini. De pildă, anul trecut, Apple i-a angajat pe Marc Newson, specialist în design industrial, care în trecut a creat un concept pentru Ford Motor și pe Johann Jungwirth, fostul președinte și director general al diviziei de cercetare din America de Nord a Mercedes-Benz.
De asemenea, mai mulți oameni din conducerea companiei s-au întâlnit în Austria cu mai mulți producători de automobile, printre care și cu oficiali din partea Magna Steyr, diviziei a companiei canadiene Magna International.
În cele din urmă, compania americană ar putea decide să nu comercializeze vehiculul la care lucrează, ci să folosească diverse componente necesare producerii unui automobil electric pentru alte produse Apple, precum iPhone-uri și iPad-uri. Cu toate acestea, dimensiunea echipei angajate în acest proiect arată că Apple are planuri mari în ceea ce privește extinderea în domeniul auto, au precizat sursele The Wall Street Journal.
Industria producătoare de mașini presupune investiții majore, costurile unei uzine de producție putând urca până la peste 1 miliard de dolari. În aceste condiții, Elon Musk, directorul executiv al producătorului de mașini electrice Tesla, a declarat anul trecut că este „foarte dificil” să creezi un nou model de automobil.
Apple a înregistrat un profit record, de 18 miliarde de dolari, în primul trimestru al anului fiscal 2015 (octombrie-decembrie 2014), în urcare cu 38% față de aceeași perioadă din 2013, în timp ce veniturile au avansat cu 30% la 74,6 miliarde de dolari față de 57,6 miliarde de dolari.
Anul trecut, un alt gigant din IT, Google, și-a anunțat intrarea pe segmentul auto, vizând încheierea unor parteneriate cu producători din industria auto, pentru crearea unor mașini autonome în câțiva ani.