Actualmente, în unele state din UE este interzisă intervenția asupra kilometrajului, mai ales dacă mașina este vândută ulterior, iar cumpărătorul nu este informat, scrie auto-bild.ro.
Samsarii din România ar face orice pentru a-și vinde mașinile și ajung până la intervenții precum schimbarea volanului și a altor elemente din interior, pentru a „camufla” nivelul real de uzură. Totodată, cărțile de service nu pot garanta sută la sută valoarea afișată în bord, așa că acest proiect legislativ ar putea impune o restricție legală în calea samsarilor.
Potrivit unui studiu citat de gândul.info într-un material publicat la jumătatea anului trecut, aproape 50% din mașinile SH aflate la comercializare în România provin din Germania, iar fără ajustări de kilometraj prețurile nu ar fi competitive pe piața locală.
„Valoarea unei mașini nu este determinată doar de kilometraj, vârstă sau uzură, ci și de percepția cumpărătorilor față de un așa-zis rulaj maxim acceptat. Românii își doresc mașini second-hand cu rulaj mic, iar vânzătorii au înțeles acest lucru, motiv pentru care majoritatea mașinilor aflate la vânzare în România au kilometrajul ajustat până la un nivel competitiv pe piață”, a declarat, la acea vreme, Alexandru Govoreanu, director de dezvoltare al VeziCâtFace.ro.