Prima pagină » Auto » Bugatti Veyron iese la pensie. LaFinale, ultimul supercar, a ajuns la un cumpărător din Orientul Mijlociu

Bugatti Veyron iese la pensie. LaFinale, ultimul supercar, a ajuns la un cumpărător din Orientul Mijlociu

Nimeni nu s-ar fi așteptat ca Bugatti Veyron, prima mașină de serie de 1.000 cai-putere din lume - în cazul căreia producătorul Volkswagen a susținut întotdeauna că pierde bani cu fiecare unitate vândută - va fi produsă timp de zece ani. În data de 23 februarie, ultimul supercar Bugatti Veyron, intitulat LaFinale, a ieșit de pe porțile fabricii.

Bugatti Veyron Grand Sport Vitesse LaFinale este al 450-lea și ultimul bolid de serie al companiei, ajungând la un cumpărător din Orientul Mijlociu, scrie motorward.com.

Acesta este un moment cu gust amar, dar și dulce, pentru fanii Bugatti. În primul rând, Veyron a reprezentat o legendă și dispariția sa îi va întrista pe mulți. Pe de altă parte, compania Volkswagen se va concentra asupra înlocuitorului lui Veyron, Chiron, care va avea sub capotă nu mai puțin de 1.500 cai putere.

Bugatti Veyron La Finale are o configurație de Vitesse și dispune de un motor W16, quad-turbo, care dezvoltă 1.200 cai putere și un cuplu de 1.500 Nm, accelerând de la 0 la 100 kmh în 2,5 secunde. Supercar-ul deține recordul de viteză pentru o mașină de serie, de 431,072 kmh. Totodată, modelul anterior, Veyron 16.4, dezvolta „nu mai puțin” de 1.001 cai putere. Prețurile modelelor Veyron au variat, de-a lungul timpului, între 1,5 milioane euro și 2,3 milioane euro, pentru Vitesse.

Oricum am privi lucrurile, povestea supercar-ului Veyron este una de succes. Volkswagen a pierdut mulți bani în timpul producției acestei mașini emblematice, dar a câștigat un lucru mult mai valoros, și anume un prestigiu deosebit. 

 

Silviu Bănilă este editor la GÂNDUL.RO și are o vastă experiență, cu precădere în presa online. A absolvit Facultatea de Jurnalism din cadrul Universității Hyperion în anul 2006. Între ... vezi toate articolele

Citește și