Care sunt criteriile de care țin cont româncele atunci când își aleg mașina pe care o vor conduce? Dar mărcile lor preferate de automobile? Un infografic realizat recent de platforma online de consultanță auto vezicatface.ro răspunde la aceste întrebări, conturând astfel profilul șoferițelor din România.
Peste 2,2 milioane de femei din țara noastră dețin în prezent un permis de conducere, număr de două ori mai mic decât cel al bărbaților. Dintre acestea, 78% sunt responsabile cu alimentarea cu combustibil a mașinii lor.
Pe de altă parte, 61% dintre femeile cu permis auto se ocupă de spălatul mașinii, în vreme ce mai puțin de jumătate – 46% – sunt responsabile de schimbatul anvelopelor automobilului personal.
FOTO: vezicatface.ro
Infograficul citat mai relevă faptul că 2 din 3 femei și-ar dori ca mașina pe care o conduc să aibă o altă culoare, și anume: 24% – roșie, 19% – neagră, 18% – argintie, 11% – albastră, 10% – albă, 18% – alte culori.
Referitor la topul mărcilor de automobile preferate de femei, acesta este condus de Dacia (18%), Opel (13%) și Volkswagen (12%). Clasamentul modelelor de automobile preferate de șoferițele din România este condus de Dacia Logan (11%), Opel Astra (6%) și Volkswagen Golf (5%).
FOTO: vezicatface.ro
Întrebate care ar fi cele mai importante trei caracteristici pe care le-ar lua în considerare dacă ar trebui să-și achiziționeze un autoturism, 79% dintre femei au menționat consumul de combustibil. Costurile cu întreținerea și fiabilitatea s-au dovedit și ele a fi importante pentru 58%, respectiv 55% dintre respondente.
FOTO: vezicatface.ro
Infograficul a fost realizat pe baza unor date culese de Millward Brown în luna martie 2014, pe un eșantion de 2588 de femei care dețin un autoturism, au vârsta cuprinsă între 18 și 55 de ani și locuiesc în mediul urban din România. Marja de eroare este de +/-2%.