Box office-ul global a crescut cu 1% în 2014 și a stabilit un nou record de încasări, cu 36,4 miliarde de dolari, se afirmă în Theatrical Market Statistic Report, o analiză realizată de Motion Picture Association of America.
Creșterea box office-ului global a fost stimulată de regiunea Asia Pacific, care a generat încasări cu 12% mai mari față de anul 2013. Piața cinematografică din China a crescut cu 34% în 2014 și a devenit prima piață internațională (din afara Statelor Unite, n.r.) care a depășit pragul încasărilor de 4 miliarde de dolari, cu un box office anual de 4,8 miliarde de dolari.
Box office-ul nord-american a scăzut cu 5% în 2014 și a ajuns la valoarea de 10,4 miliarde de dolari, în ciuda faptului că mai mult de două treimi (68%) din populația nord-americană a mers cel puțin o dată la cinematograf anul trecut. Persoanele care au mers la cinematograf cel puțin o dată pe lună au cumpărat 51% din totalul biletelor vândute în Statele Unite și Canada.
„În ultimii ani, pe plan mondial, mai mulți oameni ca niciodată au mers la cinematografele locale pentru a viziona filme regizate de cineaști, atât în Statele Unite, cât și în restul globului”, a declarat Chris Dodd, președintele și CEO al MPAA.
„Aceasta nu este doar o poveste de succes americană, ci o poveste mondială despre valoarea talentului, a creativității și importanței pe care o au poveștile pe care le spunem pe marile ecrane. Noi spunem povești care transced granițele și transformă experiențele individuale în experiențe împărtășite de lumea întreagă. 2014 a fost un an puternic, iar 2015 a început într-o manieră extraordinară, cu un box office nord-american în creștere cu 11% în primele două luni ale acestui an”, a adăugat Chris Dodd.
Numărul de proiecții cinematografice a crescut cu 6% în 2014, ajungând la peste 142.000, grație aceleiași creșteri continue din regiunea Asia Pacific, care a înregistrat o creștere de 15%. Peste 90% din totalul proiecțiilor cinematografice de pe plan mondial sunt deja realizate în cinematografe înzestrate cu sisteme și echipamente digitale.
Pe piața nord-americană, numărul filmelor lansate de studiourile care sunt membre în MPAA a crescut pentru prima dată în ultimii cinci ani și au ajuns la un total de 136 în 2014. Totalul filmelor lansate și numărul filmelor lansate de studiourile care nu fac parte din MPAA au crescut și ele cu 7% respectiv 5%.
Motion Picture Association of America (MPAA) este o asociație comercială americană înființată în 1922 care reprezintă interesele celor șase studiouri majore de la Hollywood – Warner Bros. Entertainment (Time Warner), The Walt Disney Studios (The Walt Disney Company), NBCUniversal (Comcast), Columbia TriStar Motion Picture (Sony), Fox Filmed Entertainment (21st Century Fox) și Paramount Motion Pictures Group (Viacom).