„Am decis să nu prelungim contractul din cauza isteriei antirusești, a războiul informatic care continuă”, a declarat pentru CNNMoney Dmitri Peskov, un purtător de cuvânt al Kremlinului.
Ketchum a anunțat că nu mai reprezintă Rusia în Statele Unite sau Europa, dar că va păstra un birou la Moscova. Compania a refuzat să facă alte comentarii.
Firma a fost angajată de Rusia în 2006, înainte de Summitul G8 de la Sankt Petersburg, pentru a ajuta Kremlinul în relația cu presa occidentală.
Cel mai mare succes al ei a fost publicarea unui material de opinie controversat în The New York Times (NYT), semnat de Putin. Acest articol din 2013 critica „excepționalismul american” și a provocat o reacție dură din partea mass-mediae occidentale împotriva agenției.
Ketchum a facturat Moscovei aproape 30 de milioane de dolari pentru serviciile pe care i le-a oferit în cei nouă ani, potrivit unor documente depuse de către companie la Departaentul american al Justiției.
Aceste documente arată că Ketchum a deschis calea către publicații occidentale ca Bloomberg, The Wall Street Journal (WSJ) și Washington Post (WP) pentru a promova un summit BRICS, al puterilor emergente Brazilia, Rusia, India, China și Africa de Sud.
Ketchum a fost implicată, de asemenea, în campania de promovare a Jocurilor Olimpice de Iarnă de la Soci și în obținerea de către Rusia a statutului de membru la Organizația Mondială a Comerțului (OMC).
„Dacă cheltuiești o mulțime de bani pe comunicare, vrei să dea roade, și nu este posibil în acest mediu plin de ură”, a subliniat Peskov.
Activitatea Ketchum de promovare a Rusiei a scăzut deja puternic în ultima perioadă. Firma a câștigat 1,5 milioane de dolari din campanii pentru Guvernul rus în 2013 și doar jumătate din această sumă în 2014.
Un contract separat cu gigantul rus Gazprom este în continuare în vigoare, deși firma nu a mai emis facturi pentru compania rusă de stat cu șase luni înainte de sfârșitul lui noiembrie 2014. Începând din 2007, agenția americană a încasat 30 de milioane de dolari de la Gazprom.