Primarul din Galați, Marius Stan, și-a exprimat dezamăgirea, luni, într-o conferință de presă, că un proiect al său privind realizarea unui tunel pe sub Dunăre, care să asigure legătura dintre municipiul Galați și județul Tulcea, nu beneficiază de susținere politică, afirmând, în acest context, că premierul Victor Ponta i-a spus, în urmă cu două săptămâni, despre proiectul autorităților din Brăila privind construirea unui pod peste Dunăre care să asigure legătura cu județul Tulcea, că acesta se va realiza abia în 2030, transmite corespondentul MEDIAFAX.
„La ultima vizită la premier, acum două săptămâni, m-am dus foarte supărat pe acest subiect la domnul premier pentru că apăruseră pe SEAP cele două subiecte. Textual, mi-a zis domnia sa: «Haideți, domnule, să fim serioși, proiectul acesta de pod pe la Brăila se va face prin 2030». Rețineți, sunt vorbele premierului pe care mi le asum și pentru care răspund de ceea ce vorbesc. Nu sunt neserios – ei, când asculți ce spune premierul și după aceea, vineri acum, când te duci la întâlnirea cu factorii de decizie de la Brăila, în fața ministrului Transporturilor și a celor de la CNADR și ți se spune că, domnule, noi anul acesta deja începem proiectul, cine minte?”, a spus primarul Marius Stan.
Potrivit lui Stan, pe SEAP, în momentul de față este înscris atât studiul de fezabilitate privind proiectul susținut de el pentru realizarea unui tunel pe sub Dunăre care să asigure legătura dintre municipiul Galați și județul Tulcea, cât și cel autorităților din Brăila care doresc construirea unui pod peste Dunăre care să asigure legătura dintre județele Brăila și Tulcea.
Cu toate acestea, a afirmat primarul Marius Stan, proiectul care vizează realizarea tunelului pe sub Dunăre nu a beneficiat de susținerea Guvernului, care nu l-a inclus în Masterplanul de Transport trimis la Uniunea Europeană, spre deosebire de cel privind podul de la Brăila.
De asemenea, Marius Stan s-a plâns de faptul că proiectul său nu a avut nici susținerea parlamentarilor gălățeni.
„Este o înfrângere politică”, a spus Marius Stan.
Pentru realizarea proiectului autorităților din Brăila cu fonduri europene, Marius Stan a spus că va fi nevoie de sume de bani importante de la Guvern și de la BEI sau BERD, fiind vorba despre o investiție totală de circa 800 de milioane de lei, dacă vor exista patru benzi de circulație pe pod.
Stan a recunoscut că, spre deosebire de proiectul său care presupune o investiție privată, pe podul dorit de brăileni nu se vor putea impune taxe de pod, fiind vorba și de bani europeni, chiar dacă vor totaliza numai 25%.
Pe de altă parte, proiectul dorit de edilul Marius Stan vizează realizarea unui tunel cu bani privați care să subtraverseze fluviul Dunărea între municipiul Galați și județul Tulcea.
Costurile pentru această construcție, care măsoară în total 8,9 kilometri, au fost estimate la circa 200 de milioane de euro fără TVA, dar se pot majora și cu 40%.
Marius Stan a criticat totodată Masterplanul de Transport, despre care a spus că nu are decât niște „liniuțe” trasate pe harta României, iar municipiul Galați, nefiind inclus în arterele importante de circulație, nu se va putea dezvolta din punct de vedere economic.
„Valea Jiului 2 va scrie pe noi”, a conchis edilul.