În primele două luni ale anului trecut, în România au fost înmatriculate 8.768 autoturime noi.
Piața auto europeană a avansat cu 7% în lunile ianuarie-februarie comparativ cu perioada corespunzătoare din 2014, la 1,92 de milioane de unități, datorită evoluției pozitive a piețelor mari, potrivit datelor publicate marți de Asociația Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA).
Înmatriculările de autoturisme personale noi au crescut cu 26,7% în Spania, la 154.836 unități, cu 4,6% în Germania, la 434.591 unități, cu 5,3% în Franța, la 280.754 unități, și cu 8,3% în Marea Britanie, la 241.814 unități.
Portugalia, cu un avans de 32% a vânzărilor, la 26.151 unități, a consemnat cea mai mare creștere a înmatriculărilor în primele două luni din 2015 în Europa, fiind urmată de Irlanda, cu o urcare cu 28,3%, la 45.689 unități, și de Spania.
La polul opus s-au situat Austria, cu o scădere a livrărilor de autoturisme de 14,6%, la 44.068 unități, Finlanda, cu un declin de 12,5%, la 18.257 unități, și Luxemburg, cu o coborâre de 7,3%, la 6.988 unități.
Îmatriculările de autoturisme Dacia la nivel european au crescut cu 3,6% în primele două luni ale acestui an față de aceeași perioadă din 2014, de la 55.108 unități la 57.106 unități. ACEA estimează că Dacia deține o cotă de piață de 3% la finalul lunii februarie, în scădere de la 3,1% la sfârșitul lui februarie 2014.
La nivelul lunii februarie, livrările Dacia au scăzut cu 0,3%, la 26.825 de autoturisme.
Vânzările de mașini noi ale grupului Renault, al treilea producător la nivel european și care deține și marca Dacia, au avansat cu 10% în ianuarie-februarie, la 190.616 unități. Cota de piață a Renault a crescut la 9,9% în primele două luni din 2015 de la 9,6% anul trecut.
Înmatriculările celui mai mare producător european, Volkswagen, au crescut cu 8,8% în primele două luni, la 488.297 unități, conferindu-i o cotă de 25,4%. Al doilea mare constructor la nivel european, PSA Peugeot, a înregistrat o scădere cu 0,2% a livrărilor de autoturisme noi, la 213.589 unități, cota de piață a grupului francez coborând de la 11,9% la 11,1%.
Mărcile care au îmregistrat cele mai mari creșteri procentuale în lunile ianuarie-februarie în UE au fost Jeep (192,7%), Mitsubishi (76,5%) și Lexus (41,9%). În schimb, Chevrolet a consemnat cel mai mare declin al înmatriculărilor, de la 98,%, la 383 de unități, fiind urmată de Jaguar, cu o scădere de 19,4%, la 2.377 de unități.