Prima pagină » IT&C » Grupul Apple pregătește lansarea unui nou serviciu

Grupul Apple pregătește lansarea unui nou serviciu

Grupul Apple pregătește lansarea unui nou serviciu
Mult așteptatul serviciu TV online al grupului Apple ar putea fi lansat în curând, întrucât producătorul telefoanelor iPhone a demarat deja negocierile cu mai mulți programatori, pentru a oferi clienților săi un pachet de posturi TV în toamna acestui an, informează Reuters.

Informația a fost raportată în premieră de publicația Wall Street Journal (WSJ) care citează surse care au legătură cu acest proiect al grupului Apple.

Potrivit WSJ, noul serviciu va include 25 de canale, prezentate de difuzori de renume de pe piața americană, precum ABC, CBS și Fox, și va fi disponibil pe toate dispozitivele mobile care funcționează pe baza sistemului de operare iOS dezvoltat de grupul Apple, inclusiv pe iPhone, iPads și box-seturile Apple TV.

Apple negociază cu Walt Disney Co, CBS Corp și Twenty-First Century Fox Inc, dar și cu alte companii de pe piața media, pentru a oferi clienților săi un pachet inițial „subțire”, care va include televiziuni cunoscute, precum CBS, ESPN și FX, alegând să nu includă mai multe posturi mici în pachetul său standard, precizează WSJ.

Aceeași publicație americană spune că grupul Apple, care va taxa noul său serviciu cu un tarif cuprins între 30 și 40 de dolari pe lună, își va anunța noul produs în iunie și îl va lansa în septembrie.

Tom Neumayr, purtătorul de cuvânt al grupului Apple, spune că firma pe care o reprezintă nu dorește să comenteze zvonuri și speculații. Posturile Fox și CBS au refuzat la rândul lor să comenteze aceste informații.

Mai multe companii de pe piața media analizează în prezent posibilitatea de a se alătura unor servicii de streaming sau de a-și lansa propriile servicii online, precum HBO și CBS, cu scopul de a atrage publicul tânăr, care nu se mai abonează la pachetele tradiționale de televiziune. Însă specialiștii în domeniu se tem că noile pachete vor deveni atât de populare, încât vor sabota actualele contracte, foarte profitabile, cu companiile de cablu TV.

În ianuarie, Dish Network Corp și-a anunțat mult așteptatul său serviciu de streaming video, denumit Sling TV, ce vizează consumatorii tineri care evită abonamentele costisitoare la posturile de cablu sau prin satelit.

Noul serviciu Dish, care costă 20 de dolari pe lună, primul lansat de un distribuitor TV, va fi disponibil pe toate dispozitivele conectate la internet, precum Amazon Fire TV, Roku și Google Nexus Player, pentru televizoare inteligente, tablete, computere și telefoane inteligent și va include programe de televiziune produse de ABC, ESPN, Maker Studios, TNT, CNN, TBS, Cartoon Network, Adult Swim, Food Network, HGTV și Travel Channel.

Și alte grupuri media, precum Sony, intenționează să lanseze servicii concurente.

Apple nu negociază însă cu NBCUniversal, grupul care deține rețeaua de televiziune NBC și canale precum USA și Bravo, din cauza neînțelegerilor dintre Apple și Comcast Corp, grupul care deține NBCUniversal, afirmă WSJ.

Apple și Comcast au inițiat o serie de negocieri preliminare în 2014 cu scopul de a lansa un serviciu de televiziune prin streaming care ar fi permis box-seturilor Apple TV să evite blocajele de pe internet.